Csak a 2010-es években kezdték el a vállalatok a dolgok internetének (IoT) segítségével új dimenzióba emelni a viselhető technológiát. Az Apple első okosórájának 2015-ös megjelenése új utat nyitott, és olyan viselhető technológiai őrületet teremtett, amelyben az IoT-t arra használták, hogy nyomon kövessék az ember tevékenységét, és lehetővé tegyék a több eszköz közötti együttműködést.
A fogyasztói IoT, amely három különálló piacot foglal magában (automatizált otthon, csatlakoztatott autó és viselhető technológia), 2022-ben a globális IoT-bevételek 27 százalékát tette ki. A viselhető technológia lesz a legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmens a bevételek alapján 2023-ban, 126 millió dolláros piacméretet elérve.
Az idei első felében a drága, nem létfontosságú termékekre - például okosórákra és VR/AR headsetekre - fordított fogyasztói kiadások a globális recesszió fenyegető veszélye, a növekvő munkanélküliség és a rendelkezésre álló jövedelmek kimerülése miatt stagnálni fognak. A helyzet valószínűleg javulni fog 2023 második felében, feltéve, hogy a recesszió és az ellátási lánc zavarai stabilizálódnak. A vásárlók emellett vonzóbb felhasználási eseteket fognak követelni a megfizethető árú viselhető eszközök számára, mint például a holografikus kommunikáció és az asztma távfelügyelet.
A viselhető eszközök szállítói számára azonban adatvédelemmel kapcsolatos problémák merülnek fel. A viselhető eszközök hatalmas mennyiségű személyes adatot generálnak a felhasználókról, beleértve a biometrikus adatokat, a tartózkodási helyet, az e-mail jelszavakat, az alkalmazások aktivitását és még a rögzített beszélgetéseket is. A kiterjesztett és virtuális valóság (AR és VR) eszközök egyre szélesebb körű használata a metaversum kialakításához pedig csak tovább növeli az adatmennyiséget és az adatok sokféleségét.
Az adatokat felhőszervereken fogják tárolni, amelyek már most is sebezhetőek a hackerekkel vagy a hirdetők és a szállítók esetleges visszaéléseivel szemben. Így az olyan cselekmények, mint a fogyasztók személyes adatainak haszonszerzésre való felhasználása, vagy a felhasználói adatok illegális hozzáféréstől való védelmének képtelensége, egyre inkább etikátlannak fognak minősülni bármelyik eladó részéről. Ez veszélyeztetni fogja a kereskedelmi sikerüket, hatással lesz a befektetők bizalmára, és szabályozási, ellenőrzési kérdésekre hívja fel a figyelmet. Ezért az adatvédelembe való befektetés elengedhetetlenül fontos lesz a viselhető eszközök szállítói számára.
A viselhető technológia kulcsszerepet fog játszani a metaverzum fejlődésében, amely várhatóan tömegesen fog fejlődni az elkövetkező években. A valódi metaverzum megtapasztalásához virtuális szemüvegekre van szükség, és ez a technológia számos vállalat terveinek középpontjában áll. Például a Meta a Meta Quest Pro kiadásával ezt jelzi. Várhatóan 2023-ban a VR-alapú együttműködés és a képzés fontos felhasználási esetei lesznek a kialakulóban lévő vállalati szintű metaverzumoknak. A vállalatok kénytelenek lesznek headseteket használni feladatspecifikus felhasználásra, mint például az alkalmazottak beillesztése, virtuális események és együttműködés. A headsetekbe és a VR-be való befektetés 2023-ban elengedhetetlen lesz, mivel ezek a metaverzum kritikus eszközei, egy megatéma, amely forradalmasítani fogja a digitális médiát.
Összességében a legtöbb más iparághoz hasonlóan a viselhető technológiák számára is nehéz lesz a gazdasági válság idején növelni a keresletet. A háztartások az új termékek megvásárlása helyett inkább spórolni fognak. Az iparág növekedése azonban azt jelenti, hogy ma már számos viselhető technológiai termék létezik az IoT segítségével, az okos ékszerektől kezdve az intelligens implantátumokig. Ezek közül számos termék életmentésre használható, vagy a fittség javítására használható, várhatóan a viselhető technológiát nem fogja érinteni a gazdasági visszaesés - írja a Verdict.