A mobiltelefont használók döntő többsége elérheti a biztonságos és kontrollált fizetési lehetőséget. Ennek lényege, hogy a két mobilcég erre szerződött ügyfelei a banknál vezetett számlaegyenlegük vagy a biztosított hitelkeretük terhére szolgáltatásokat, árukat vásárolhatnak, számlákat egyenlíthetnek ki a szolgáltatásban részt vevő partnereknél, és pénzt is küldhetnek vagy fogadhatnak egymás között mobiltelefonjuk segítségével. A közös rendszer előnye lehet, hogy non-stop elszámolási lehetőséggel áll rendelkezésre; titkosított csatornán zajlik, és az ügyfélnek minden tranzakciót külön jóvá kell hagynia.
A III. E-Money Symposiumon Foltányi Tamás, az FHB Jelzálogbank vezérigazgató-helyettese az elektronikus fizetési lehetőséggel kapcsolatban elmondta: az ügyfél és a bank kapcsolatának kézenfekvő eszköze a mobiltelefon, ezért vált a pénzintézet az új pénzügyi szolgáltatás egyik kezdeményezőjévé, és ezért indította el a MobilFizetést a Pannon és a T-Mobile előfizetői számára.
Az MPP-vel közösen fejlesztett szolgáltatás megtérülésével kapcsolatban Drozdy Győző, a Pannon vezérigazgató-helyettese és Simó György, a Magyar Telekom új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág vezérigazgató-helyettese elmondta: amennyiben a MobilFizetés ügyfélszámának növekedése terveik szerint alakul, a befektetés három év alatt térül meg. Ehhez természetesen elengedhetetlen a kereskedők részvétele és csatlakozása a rendszerhez.