?A Google kitűnő negyedévet zárt" - mondta el Eric Schmidt vezérigazgató. ?Alaptevékenységünk kiemelkedő mértékben növekedett, míg újabb üzletágainkban - elsősorban a display és a mobil területen - továbbra is jelentős a növekedési momentum. Az elkövetkező időszakban is folytatjuk az agresszív befektetési politikát, mind emberi erőforrásaink, mind termékeink tekintetében, hogy tovább haladhassunk az innováció útján."
Az elért eredményekben az alaptevékenység dinamikus fejlődése mellett kiemelten fontos szerepet játszott a display üzletág jelentős bővülése. Ennek eredményeképp a szegmensben éves szinten 2,5 milliárd dolláros bevételt vár a Google. Kiemelten jól szerepelt az elmúlt időszakban a mobil üzletág is: a mobil hirdetésekből származó bevétel éves szinten meg fogja haladni az egymilliárd dollárt.
A cég nettó bevétele éves összehasonlításban 32 százalékkal 1,84 milliárd dollárról 2,17 milliárdra nőtt, a részvények után számított nyereség 31 százalékkal 5,13 dollárról 6,72dollárra emelkedett. A pro forma bázison számolt nettó bevétel 2,46 milliárd (részvényenként 7,64) dollár volt, ami jelentősen meghaladta az elemzők részvényenként 6,67 dolláros várakozását.
A Google a hirdetési hálózatához csatlakozó és más partnereinek kifizetett részesedések levonása után számolt bevétele 5,48 milliárd dollárt tett ki.
?A legmagasabb szinten elégedettek vagyunk a harmadik negyedév eredményeivel. Egyértelműen kijeelnthetjük, hogy a digitális gazdaság igen gyors növekedést mutat" - nyilatkozta Patrick Pichette, a Google pénzügyi vezetője.
A cég kulcsüzletágának számító keresőhirdetési divíziója mellett az olyan új szegmensekben is jól teljesített mint a mobile és képernyős hirdetések, illetve a hosztolt üzleti alkalmazások piaca. ?Valamennyi nagyobb termékcsoporton belül jelentős növekedést tapasztalhattunk" - jelentette ki Pichette.
A keresés és hirdetési megoldások iránti kereslet folyamatosan nő - mondta, Jonathan Rosenberg, a cég termékmenedzsmentért felelős alelnöke. - A keresőmegoldások továbbra is a weben található legnépszerűbb szolgáltatások közé tartoznak."
A Google birtokában lévő weboldalak a cég bevételeinek 67 , míg a partneroldalak harminc százalékát generálták. A vállalat bevételeinek 52 százaléka a nemzetközi piacról folyt be.