Jelenleg a PDF-fájlokkban csak statikus hirdetéseket helyezhetünk el, a két vállalat megállapodása ezt a megoldást fejlesztené tovább: olyan technológiát akarnak kifejleszteni, amely a dokumentumok szövegének összefüggéseit vizsgálva helyezné el a reklámokat a PDF-anyagokban. Az "Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo" néven futó projekt ma mutatkozik be, egyelőre csak limitált bétaverzió formájában (az érdeklődő kiadók ezen az oldalon jelentkezhetnek). A PDF-es pay-per-click megoldáshoz a felek nagy reményeket fűznek, hiszen a már rendelkezésre álló tartalmakhoz csatolna újabb hirdetési lehetőséget.
Az Adobe képviseletében Kurt Grabe fogalmazta meg az új megoldás előnyeit. A hirdetőkön túl az olvasók sem járnak rosszul, mert a megnyíló bevételi forrás lehetőséget biztosíthat a tartalomszolgáltatóknak, hogy ingyenesen hozzáférhetővé tegyenek egyes dokumentumokat, amelyekért jelenleg pénzt kérnek. A bétaváltozat kizárólag a Yahoo hálózatának hirdetéseivel dolgozik, Grabe azonban sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta, hogy a későbbiekben az Adobe tervez-e együttműködést más piaci szereplőkkel, például a Google-lel.
Az "Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo" megoldás egyelőre meglehetősen körülményesnektűnik: a kiadóknak fel kell tölteniük PDF dokumentumaikat az Adobe/Yahoo páros megfelelő portálján, ahonnan később visszaküldik nekik a fájl megfelelően módosított, a dinamikusan generált szöveges hirdetéseket is megjelenítő változatát. Grabe szerint a folyamatot egyszerűsíteni fogják, ami nemcsak azt jelentené, hogy API-k segítségével automatizálnák a portál működését, de az Adobe is beépítené a megfelelő funkciókat PDF-készítő szoftvereibe.
Josh Jacobs, a Yahoo alelnöke kifejtette, hogy a jelenleg csak szöveges, pay-per-click hirdetésekre limitált programot később grafikus és multimédiás lehetőségekkel is bővitik. A kiadók is szert tesznek majd némi ellenőrzésre a hirdetések felett, kétszáz körüli URL-t blokkolhatnak majd domain és aldomain szinten. Mivel a PDF formátumot előszeretettel alkalmazzák szakmai publikációk és más, "elegánsabb" anyagok előállítására, ez a lehetőség valószínűleg alapvető fontosságú lesz a kiadók megnyeréséhez.