A Yahoo! negyedik negyedévi bevételei éves összevetésben négy százalékkal, 1,732 milliárd dollárra csökkentek. A 2009. december 31-ével lezárult üzleti évet is negatív tendencia jellemezte: a bevételek tíz százalékkal 6,460 milliárd dollárra estek vissza.
A negyedik negyedév nettó árbevétele 153 millió dollár volt, ami 0,11 dolláros részvényenkénti eredményt jelent. 2008 azonos időszakában még 278 millió dolláros veszteségről számolt be a vállalat: igaz, ez főként az egyszeri kiadási tételeknek volt köszönhető.
A cég pro forma bázison számított negyedéves nettó árbevétele 214 millió dollár (részvényenként 0,15 dollár) volt; egy évvel korábbi eredménye még 295 millió dollárt (részvényenként 0,21 dollár) tett ki.
A teljes 2009-es üzleti év nettó árbevétele 598 millió dollár (részvényenként 0,42 dollár) volt, ami az előző év 419 millió dolláros (részvényenként 0,29 dollár) eredményéhez képest emelkedést jelent. Az egyszeri kiadásokat leszámítva, a vállalat 2009-ben 887 millió dolláros (részvényenként 0,63 dollár) nettó bevételt ért el, ami a megelőző év 980 millió dolláros (részvényenként 0,70 dollár) eredményéhez viszonyítva úgyszintén csökkenést mutat.
Carol Bartz, a Yahoo! egy éve kinevezett vezérigazgatója, elégedetten nyilatkozott, szerinte a negyedik negyed eredményei biztató kilátásokat vetítenek előre a 2010-es évre nézve.
A Yahoo! bevételeinek jelentős része az online reklámköltésből származik. A hagyományosan képernyőmarketinggel foglalkozó vállalat az utolsó negyedben, 2008 harmadik negyedéve óta először, növelte részesedését a keresőmarketing-piacon. ?Mindent egybevetve úgy látom, lassan ismét megerősíthetjük pozícióinkat az online reklámpiacon" - hangsúlyozta a vezérigazgató.
A cég 2010 első negyedévében 1,575 milliárd és 1,675 milliárd dollár közötti bevételre számít. ?Befektetési stratégiánk részeként több akvizíciót is tervezünk az év során, amelyek segítségével tovább erősíthetjük a Yahoo szakembergárdáját, technológiai lehetőségeit és termékeit" - jelentette ki Bartz.