Pontosnak bizonyultak azok az előrejelzések, amelyek szerint az asztali keresések lejtmenetbe kerültek. A ComScore adatai szerint a tavalyi évi keresések száma 3 százalékkal csökkent. Ennek a fő oka, hogy az emberek kevesebbszer keresnek, körülbelül fejenként 7 százalékkal. Ez elég volt ahhoz, hogy csökkenés jelentkezzen, még úgy is, hogy a felhasználók száma valójában 4 százalékkal nőtt.
A nagyobb keresők közül egyedül a Bing látott növekedést, ott az arány felhasználónként 6 százalékkal emelkedett. A ComScore szerint a jelenségnek két oka is lehet. Az egyik a vertikális keresés népszerűsége, így például az Amazon a termékek iránt vagy a Facebook az emberek tekintetében. A másik a mobilok felé tartó trend.
Mindez tovább gyorsul idén, ráadásul a Facebook Graph Search is elősegíti a folyamatot. Amerikában a Google továbbra is a legnépszerűbb maradt, ott háromból két keresést ott végeznek. Második a Bing 16,3 százalékos részesedéssel, míg a Yahho 12,2-t, az Ask Network 3-at, az AOL 1,8-at szerzett.