A Microsoft az utóbbi időben igyekszik irodai termékeibe becsempészni a közösségi szolgáltatások pezsgését. Ezt szolgálja többek között az Outlookhoz érkező Social Connector, amely az Office levelezőjébe integrálja például kapcsolataink Facebook, LinkedIn, MySpace és Live tevékenységeit. A SharePoint 2010 pontozza a dolgozók blog, wiki és profil cselekedeteit, így ösztökélve a felhasználóit a minél nagyobb aktivitásra, sőt ezen felül a NewsGator szolgáltatásával egyfajta mikroblog funkciói is bekerül majd a megújuló csoportmunka megoldásba.
Az Office Labs fejlesztőinak boszorkánykonyhájából most azonban egy újabb megoldás került elő, az OfficeTalk, amely egy céges Twitter szolgáltatásnak felel meg. Készítőinek március 17-i bejegyzése alapján célja nem más, minthogy a maximum 140 karakteres csiripelést üzleti környezetbe helyezze, ahol a dolgozók megoszthatják gondolataikat, cselekedeteiket és értékes információikat mindazokkal, akik érdeklődnek irántuk. Így nagyobb vállalatoknál az egyébként elszeparáltan - sokszor külön telephelyen dolgozó kollégák - tapasztalatot és eszmét cserélhetnek, amely segítheti a cégen belül együttműködést és az információáramlást. Ráadásul mindezt úgy, hogy a Twittertől eltérően a cégvezetőknek nem kell tartaniuk attól, hogy értékes és féltett adatok a vállalaton kívül kerülnek. A Twitteren vagy más nyitott közösségi szolgáltatáson csiripelő munkavállaló ugyanis sok galibát tud okozni (sok példa volt már erre).
Az OfficeTalk egyelőre még kísérleti termék, így nem tudni, hogy valamikor piacképes lesz-e. Beszédes azonban, hogy a Microsoft 10 ezer dolgozójának - akik tesztelik a megoldást - körében jelenleg az Office alapú Twitter hatalmas népszerűségnek örvend. Felületén naponta több száz bejegyzés születik, amely mind az adott cég - jelen esetben a Microsoft - belső életéről szól.