Sokaknak nem jött be a Facebook Idővonal (Timeline) felülete, sajnos már nekik sincs választásuk, a következő hetekben minden egyes felhasználó automatikusan áttér majd a népszerű közösségi oldal megújult rendszerére. Ha valakinek nem lenne világos, annyit érdemes tudni az újdonságról, hogy az Idővonal segítségével különleges pillanatainkat immár idő szerint kiemelve tudjuk hangsúlyozni, valamint új módon, szavak nélkül is megmutathatjuk, hogy kik is vagyunk valójában. Erről részletes bemutatót írtunk korábban, ide kattintva az Idővonal összes jelentősebb újítását meg ismerheti.
Várhatóan a Facebook Marketing Konferencián jelentik majd be a céges Idővonal felületet (ezt még nem erősítették meg hivatalosan, ám nem is cáfolták), ami sokban hasonlíthat majd a személyes oldalhoz. Lehet, hogy elsőre idegennek tűnik a változás, de ha sorba vesszük az Idővonal funkcióit, akkor látható, hogy a vállalkozások számára ez a rendszer nagyobb szabadságot adna üzeneteik átadásához.
Először is a felületen kiemelkedő nagyméretű fedkép lesz majd a segítségünkre, melyet olyan gyakran cserélgethetünk, amilyen gyakran csak akarjuk. Ez a jelenlegi layout keretnél sokkal nagyobb szabadságot adhat a cégeknek facebookos arculatuk újratervezésében - ráadásul felhasználói szinten is könnyebb munka kicserélni a fotókat.
Az Idővonal rendszerével kialakulna egy úgynevezett Brand történet, amely évekre visszamenőleg követi és feldolgozza a vállalat életét, sokkal könnyebb nyomon követni az egyes kampányok és felhívások utóéletét, hatását. A News Feed ömlesztett hírfolyamának helyét rendezettebb és könnyebben kutatható információáramlás foglalná el.
Ugyanakkor fontos látni, hogy a megújult Facebook rendszerben nehezebb egy adott felhasználó idővonalában helyet kapni. Akadnak olyan webes startupok, amelyek már képesek beépülni az egyedi Timeline oldalakba, de most újra kell versenyezni a lájkolók kegyeiért, nem céges spamtároló lesz a Facebook - ezt pedig időben fel kell ismerni, olyat nyújtani, amit önszántából tesz magáévá a felhasználó.
Addig is kíváncsian várjuk a további részleteket, szerintünk az Idővonal valójában a közösségi oldalon működő vállalkozások számára lenne a legelőnyösebb, ha képesek időben felismerni ennek jelentőségét, és alkalmazkodni az új körülményekhez. És persze azt sem elfelejteni, hogy a Google kereső változásai miatt (Google+ integráció) kiemelt hangsúlyt kell fektetni a jövőben a Google közösségi oldalán való szereplésre is, ha egy cég kiemelt helyen akar lenni a találatok között a jövőben is.