A Bit.ly indulásakor sokan nem értették, hogy az URL-rövidítő szolgáltatás miként lesz rentábilis a fejlesztői számára. A válasz 2009 decemberének közepén érkezett, amikor a szoftvercég készítői bejelentették, hogy hamarosan elindítják prémium szolgáltatásukat, amely segítségével bárki szert tehet saját URL-rövidítő szolgáltatásra, ahelyett hogy például a bit.ly vagy a tinyurl megoldásával célozná meg saját céges oldalát, vagy éppen privát blogját. Hasonlóan a Flickr (fli.kr), a WordPress (wp.me) és a Google (goo.gl) megoldásához.
Nem késlekedtek sokat, hiszen a napokban elérhetővé vált a bitly.Pro, amelynek a publikus bétáját már bárki ingyenesen kipróbálhatja. Bár erre fel kell készülni, hiszen a használatához elsőként szükséges az a domain, amit a későbbiekben alkalmazni szeretnénk. Ez a gyakorlatban a következőképpen néz ki: elsőként regisztrálni kell a bitly.Pro oldalán, majd le kell foglalni az érintett webcímet. Például a www.teritomester.hu rendezvényszervező cég esetén érdemes a ter.it webcímért bejelentkezni, amellyel a későbbiekben jelentősen lerövidíthetjük a hivatkozásainkat (az elérhető top domainek listájáért érdemes átolvasni a Wikipédia bejegyzését).
Ezt követően a bitly.Pro adminisztrációs felületén generálunk kell egy saját IP címet szolgáltatásunknak, amellyel utána átirányíthatjuk a forgalmat a bitly.Pro oldalára. Utána már semmi dolgunk sincs, mindent a bit.ly kezel, úgy hogy abból a külvilág semmit sem érzékel.
Az URL-rövidítő mellett a prémium szolgáltatáson belül egy analitikai megoldás is megtalálható, ahol pontosan mérhetjük, hogy mennyien és hol kattintanak a hivatkozásunkra. Térítésmentesen mindaddig, amíg a rövid URL-ek nem érik el a napi 10 ezres átkattintás számot. Ez után ugyanis már bitly.Pro Enterprise előfizetés szükséges, amely többek között terméktámogatást is tartalmaz.