A Microsoft sajtóközleménye szerint sikeresnek bizonyult a keresőjük pénzvisszafizetési akciója - a Live Search Cashback program. A bevezetése óta ugyanis 30 százalékkal nőt a rendszerben résztvevő termékek száma, javult a reklámok hatékonysága (ROI), valamint a felhasználók is előszeretettel használják az alkalmazást. Brad Goldberg, a Live Search ügyvezető igazgatójának elmondása alapján utóbbi havonta 4,5 millió egyedi felhasználót jelent, akik eddig összesen 68 millió keresést bonyolítottak a rendszeren belül, amivel a Live Search a Cashback bevezetése óta - a comScore kutatása alapján - 12 százalékban részesültek az Amerikai Egyesült Államok online vásárlásaiból.
A program lényege, hogy az, aki a Microsoft keresőjét használva vásárol az interneten, az árkedvezményben részesül, valamint minden vásárlás után valamennyi pénzt vissza is kap. A hirdetők pedig nem a kattintások után fizetnek, hanem a megvalósult vásárlások után (cost-per-acquisition - cpa), ami értelemszerűen jobb hatékonyságot eredményez.
A jó szerepléshez ezen felül az is hozzájárult, hogy az 50 legnagyobb amerikai online kereskedő közül húsz, a top 500-ból pedig 140 megtalálható a program keretén belül. Például az eBay, az AT&T, a Drugstore.com, a Gap és a Kmart is. Akik közül az eBay meglehetősen elégedetten nyilatkozott a programról.
Ezen túl továbbra is fut a Live SearchPerks! program, ahol pénzzel jutalmazzák mindazokat, akik a Live keresőjét használják. Ehhez a felhasználóknak nem kell mást tenniük, mint regisztrálniuk az akcióra, valamint letölteni egy kisebb alkalmazást, ami utána anonim módon figyeli az adott személy netes kereséseit. A programban részt vevők kuponokat szerezhetnek, amit az akció végén, április 15-e után le is vásárolhatnak. Egy nap maximum 25 pontot nyerhetnek, ami már elegendő egy darab zeneszám letöltéséhez. Míg egy Xbox vezérlőért például 5500 pontot kell összegyűjteni.
A Cashback és a SearchPerks! program sem érinti hazánkat, mivel azok csak az Egyesült Államok felhasználói számára érhetőek el.