A 2004-ben indult Orkut közösségi oldalt nehéz lenne a Google legsikeresebb projektjei közé sorolni. A keresőcég trend oldala szerint ugyanis hazánkban szinte mérhetetlen a piaci súlya, hasonlóan a többi európai országhoz, sőt még az Egyesült Államokban is nagyítóval kell keresni a felhasználóit. Az Orkut ennek ellenére él és virul, mivel Brazíliába és Indiában népes a felhasználói tábora.
2009 végén - a Wikipedia bejegyzése alapján - összesen 100 millió felhasználóval rendelkezett, amelynek 51,09 százalékát Brazília, míg 20,02 százalékát India adta. Utóbbi országban azonban valami megtörni látszik, mivel míg a ComsCore adatai szerint májusban az Orkut 19,7 millió felhasználós bázisa mellett a Facebook csak 18 milliós tábort tudott felmutatni, addig júniusra a világon nagy népszerűségnek örvendő oldalnak sikerült leköröznie vetélytársát. Azaz megtörtént az, amire korábban csak kevesen számítottak: az Orkut elvesztette piacvezető szerepét. Ez egy év alatt 177 százalékos Facebook növekedésnek felel meg, amely miatt szinte biztos, hogy hamarosan még tovább nyílik majd az olló a két szolgáltatás között. Ennek érdekében a népszerű közösségi oldal mindent megtesz, hiszen az elmúlt hónapokban 500 munkavállalóval hizlalták fel indiai irodájukat.
Ha a Facebook stabilizálni tudja az ázsiai országban a dominanciáját, akkor a Google szolgáltatásának már csak Brazília marad utolsó mentsvárként. A latin-amerikai országban egyelőre jól állnak. A keresőcég trendvonala szerint az Orkut dominál, míg a Facebook egyelőre meg sem közelíti vetélytársát. Mindamellett látszódik már a Facebook növekedése, amely mellett elképzelhető, hogy hamarosan Brazíliát is meghódítják. Erre jó példa lehet hazánk, ahol az iWiW rovására szintén hirtelen nagyot nőtt a Facebook népszerűsége.