Egy stanfordi kutatócsoport által a Nature Energy című szaklapban nemrégiben közzétett tanulmány az EV-töltésnek az Egyesült Államok nemzeti elektromos hálózatára gyakorolt hatásait vizsgálta.
A csoport megállapította, hogy ha az EV-k éjszakai töltésének tendenciája folytatódik, az akár 25 százalékkal is növelheti az USA nyugati részén az elektromos hálózatra nehezedő terhelést és igényeket. "Az Egyesült Államok teljes nyugati régióját figyelembe vettük, mivel Kalifornia nagymértékben függ a többi nyugati államból származó villamosenergia-importtól. Az EV-töltés és az összes többi villamosenergia-felhasználás az egész nyugati régióra hatással van, tekintettel az elektromos hálózatunk összekapcsolt jellegére" - mondta Siobhan Powell, a tanulmány vezető szerzője.
Jelenleg az EV-töltés veszélye az elektromos hálózatra nézve minimális, mivel az EV-knek csak kis százaléka van forgalomban. Ám ahogy egyre inkább nő az igény az EV-kre, és az államok is kizárólag EV-kat szorgalmaznak, az elektromos hálózat túlterhelésének lehetősége növekszik. A kutatók kimutatták, hogy kevesebb otthoni töltéssel és több nappali töltéssel a hálózatnak kevesebb kapacitásra lenne szüksége, és a töltés jobban kihasználhatná a nap- és szélenergia előnyeit.
A kutatók az infrastruktúra fejlesztését sürgetik, hogy megpróbáljanak fellépni e potenciális probléma ellen. Az embereknek képesnek kell lenniük arra, hogy napközben többet tölthessenek az otthonukon kívüli, bevált eszközökkel. A kutatók szerint ennek gyorsan kell történnie. A szükséges infrastruktúra kiépítése a jelenlegi ütem alapján hosszú időt vesz igénybe. Márpedig ha az EV-k népszerűsége az egekbe szökik, az azt jelenti, hogy több ezer töltőállomásra van szükség a jövőre való felkészüléshez.