Stewart Oldroyd: Minden konferenciánál fontos a megújulás. Ez a 11. alkalom, és maga az SAP is óriásit fejlődött az elmúlt egy évtizedben, rengeteg új termék van a kínálatunkban. Minden évben van egy fő téma, ez az idén a vállalatok társadalmi felelősségvállalása, azaz a CSR (corporate social responsibility).
Az előadásokon próbálunk érdekes témákat mutatni például a gazdasági, informatikai és HR-vezetőknek, szeretnénk jövőképet adni, amiért érdemes néhány napra eljönni az idén a felelős vezetőknek is. Hangsúly van azon is, hogy ügyfeleket is megszólaltassunk: beszéljenek ők arról, mit tapasztaltak, mit sikerült elérniük rendszereink használatával - ez eredményesebb lehet, mintha csak az SAP munkatársai beszélnének a termékekről. Nem csak az ügyfeleink jelennek meg, de a partnerek is számos előadást tartanak majd a konferencián.
Computerworld: Az SAP számára miért fontos a vállalat társadalmi felelősségvállalása? Ez most egy trendi téma, vagy üzleti vagy PR-szempontból is megtérülhet a felelős hozzáállás?
S.O.: Tényleg trendi dolog, amely Nyugat-Európából indult, de lassan hozzánk is begyűrűzik. Természetesen az SAP ettől függetlenül is foglalkozik a témával, és vannak ezt a területet megcélzó alkalmazásaink, amelyeket az ügyfelek a meglévő rendszerekre kiegészítésként vehetnek igénybe. Ilyen például a speciális területre fókuszáló REACH, amely főleg a vegyi anyagokat előállító cégeket érinti Magyarországon; de például az egészségügyi területen is léteznek hasonló megoldásaink.
CW: Ahogy említette, idén előtérbe kerülnek a szerepkörök szerinti előadások. Ez azt jelzi, hogy IT-szállítóként elsősorban immár az üzleti vezetőket szeretnék megszólítani?
S.O.: Feltétlenül, főleg, hogy az SAP-ról van szó, amely nem egy tipikus IT-szállító, mivel nem technológiát vagy éppen kütyüket adunk el, hanem üzleti megoldásokat. Az ügyfelek nem termékekről akarnak hallani, vagy arról, hogy az egyes modulokban milyen funkciók találhatók, hanem arról, miként tudjuk megoldani valamilyen üzleti problémájukat. Egy cseh ügyfelünk nemrégiben úgy fogalmazott: őt nem érdekli, hogy 4, 300 vagy 4000 termék van az SAP skáláján, csakis az a néhány, amellyel meg tudjuk oldani a problémáját - és ezt én jó szemléletnek tartom.
A háttérben persze továbbra is fontos, hogy számos iparági megoldásunk van például a banki-biztosítói, gyártóipari, élelmiszeripari vagy éppen a kis- és nagykereskedelmi szektorban. De azért főleg arról szeretnénk beszélni, hogy egy gazdasági vezetőnek, informatikai vezetőnek vagy HR-vezetőnek mire van szüksége, ha előretekint 3-5 évet, az irodájába milyen képességek kellenek, milyen funkciókat kell ellátnia, és természetesen, mindebben hogyan tud segíteni az SAP.
CW: Melyek lesznek azok a fókuszterületek, amelyek különös hangsúlyt kapnak a konferencián?
S.O.: A szeptember 21-23. között megrendezendő konferenciára közel 900 vendéget várunk, főleg jelenlegi és potenciális felhasználókat. Az előadások széles témakört fednek le, ezért nem is szeretnék kiemelni közülük, inkább azt mondanám el, hogy melyek az SAP fő célcsoportjai mostanában. Az egyik fontos terület a kis- és közepes vállalkozások: az SAP már közel négy éve van jelen Magyarországon is az SAP Business One termékcsaláddal, amelynek immár több mint 400 felhasználója van.
A hazai nagyvállalatok majdnem kivétel nélkül SAP-felhasználók, nekik most már arról kell beszélnünk, hogy a klasszikus ERP mellett még mire lehet szükségük, legyen szó beszerzési rendszerről, ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszerről, üzleti intelligenciáról, illetve adattárházról vagy HR- és bérszámfejtési rendszerről. Emellett sokat haladtunk előre azon a téren is, hogy nem csak alkalmazásokat, hanem technológiát is kínálunk, főleg a webszerver-, portál- vagy a NetWeaver-alapú szolgáltatásorientált (SOA) architektúra terén. Az SAP-felhasználóknak azt mondjuk, hogy ha már egyszer valamilyen SAP-alkalmazást használnak, akkor sokkal könnyebb és gazdaságosabb a NetWeaver-alapú SOA-architektúrában integrálni más alkalmazásokkal, mint egy harmadik szoftvercégtől beszerezni a szükséges technológiákat.
A másik terület, amelyről még szót szeretnénk ejteni, az a Business Objects: az elmúlt években több üzletiintelligencia-szoftvercéget vásároltak fel, így például az Oracle megvette a Hyperiont, az IBM a Cognost, az SAP pedig az önmagában is piacvezető Business Objectset. Ha pedig összevetjük az SAP elég kiterjedt adattárház- és üzletiintelligencia-szoftvereivel, akkor a kettő együtt magasan piacvezető a világon, körülbelül 28 százalékos részesedéssel.
Azon vagyunk, hogy Magyarországon is integráljuk a két "világot". Bár eddig is voltak itthon Business Objects-partnerek és vannak felhasználók is, de a jövőben szeretnénk a két területet szorosabban egységesíteni - erről lesz szó Tihanyban is.
Van még egy terület, amely most kap először nagyobb hangsúlyt a konferencián, ez pedig az irányítás, kockázat- és megfelelőségkezelés (Governance, Risk & Compliance - GRC) területe, amely elég széles termékcsoport nálunk. Ez segít kontrollálni a különböző felelősségi köröket a rendszerben. Már itthon is elég nagy tapasztalatunk van ezen a téren, hiszen a Mol már több ezer felhasználóra vezette be ezt a rendszert; erre építve más cégeknél is szeretnénk ezzel az üzleti megoldással fellépni.