Az iFocus egy átfogót felmérést készített arról, hogy mit tartanak az internetezők a legidegesítőbbnek egy weboldalon történő barangolás során. A megdöbbentő eredményeket Theresa Cunnington használhatósági konzultáns kommentálta.
"Nem számít, milyen jól néz ki egy weboldal, ha a felhasználók emiatt nem tartják praktikusnak a kialakítást. Erre nagyon jó példák a Flash animációk: az 'Intro átugrása' az egyik leggyakrabban használt gomb a weben..." - mondta.
"A legtöbb felhasználó gyűlöli a Flasht, mivel ez csak egy felesleges akadály az oldalakon. A webfejlesztők általában nem arra használják a Flasht, amire kellene, hanem amire csak tudják."
Az ellenzők szerint igenis fontos egy vállalat számára, hogy a weboldal tükrözze annak arculatát. Damien Coyle, a Comunet website dizájnfelelőse szerint minden oldal egy bizonyos célközönség számára készül, részben ez határozza meg azt, hogy milyen - egyesek számára esetleg idegesítő - elemek kerülhetnek rajta elhelyezésre.
Az iFocus felmérése szerint a felhasználók a következőket jelölték meg legidegesítőbbnek a weboldalakon:
1. Tömeges hirdetések: kétség kívül a legfrusztrálóbb az, ha egy weboldal tömérdek reklámot jelenít meg, melyek miatt a lényeges tartalmak elvesznek.
2. Bonyolult kezelőfelület: a felhasználók nem akarják megtanulni egy weboldal használatát, egyszerűen csak szörföznének.
3. Hiányos adatok: jó tudni a letölthető fájlok méretét, a gombokra kattintás utáni következményeket, stb.
4. Figyelem-elvonó weboldalak: villogó ikonok, bannerek, amelyek elvonják a figyelmet még akkor is, ha a tartalom viszonylag ki van emelve.
5. Nyomtatottat a képernyőre: monitorról a felhasználók átlagosan 25 százalékkal lassabban olvasnak, mint papírról. Így aztán nem helyes az eredetileg nyomtatott sajtóba szánt kialakítást átültetni az online közegbe. Weben nem mutatnak jól a hosszú cikkek, legfeljebb több lapra tördelve, hogy ne kelljen görgetni.