A Nokia negyedéves bevételei 12 milliárd eurót tettek ki, ami az előző év hasonló időszakához képest ötszázalékos csökkenést, a 2009-es év harmadik negyedévéhez viszonyítva azonban 22 százalékos növekedést jelent. A vállalat 126,9 millió készüléket adott el: ez 12 százalékos növekedés a 2008-as év és 17 százalékos emelkedés az előző negyedév hasonló mutatójához képest.
A kedvező eredmény elsősorban az okostelefon-szegmens erősödésének volt köszönhető. A Nokia 10,7 millió darabot adott el az N- és E-szériákba tartozó készülékeiből, ami a harmadik negyed 1,8 millió darabos eladásaihoz képest komoly megugrást jelentett, és negyven százalékosra növelte a cég részesedését a szegmensben. A Nokia teljes mobilpiaci részesedése éves összehasonlításban 37-ről 39 százalékosra nőtt.
Az okostelefonok iránt megnövekedett kereslet a cég darabonkénti eladási mutatóját is növelte: igaz, a 63 eurós átlagár még mindig nyolc euróval alacsonyabb, mint 2008-ban volt.
Az okostelefonok piacának bővülése jó hír a Nokia számára - kommentálta az aktuális piaci helyzetet Francisco Jeronimo, az IDC European Mobile Devices kutatócsoportjának menedzsere, hozzátéve: az egyik olyan készülék, amelyik nagymértékben növelte az eladásokat, a cég N97 minije volt.
Jeronimo szerint a Nokiának a javuló mutatók ellenére is tovább kell fejlesztenie termékpalettáját, különös tekintettel a telefonjain használt felhasználói interfészekre. Az okostelefonok piacán igen erős a verseny - hangsúlyozta az elemző.
2010-ben a Nokia az előző évhez képest tízszázalékos eladásnövekedésre számít.