Az IBM hétfőn jelentette be, hogy részvényenként 46 (összesen 1,3 milliárd) dollárért felvásárolja a munkaerő-toborzó és tehetségmenedzsment szoftvereket fejlesztő Kenexát.
Az IBM illetékesei szerint a cég technológiája nagyban megkönnyítheti az olyan rendszerek és szolgáltatások kidolgozását, amelyek révén összehangolhatóvá válik a mindennapi (humán) munkavégzés, a folyamatok és a közösségi analitikus megoldások. A Kenexának több mint 8900 megrendelője van, amelyek a legkülönfélébb iparági szegmensekből kerülnek ki.
Az IBM különféle közösségi technológiákkal, konzultációs és egyéb eszközökkel tervezi kiegészíteni a Kenexa front office szoftverét. A vállalat nem is annyira a szoftverei, mint inkább a szolgáltatásai miatt értékes az IBM számára; a techóriás tulajdonképpen egy jól menő HR-céget vásárolt fel.
Az IBM szerint a Kenexa akvizíciója révén „okosabb” HR-eszközöket fejleszthetnek ki, amelyek jelentősen növelhetik a vevőszolgálatok hatékonyságát, innovatívabbá tehetik a vállalatokat és egyszerűbbé a szakemberek toborzását.
A felvásárlással az IBM új piaci területre lépett. Olyan, erőteljes ellenlábasokkal kell majd megküzdeniük, mint a fent vázolthoz nagyban hasonlító fejlesztéseken dolgozó SAP, Salesforce.com vagy éppen a „nagy hatalmú” Oracle.