Az i-Cell az első nagyobb sikerét 2001-ben érte el, amikor a legnagyobb szállítmányozó cég, a Hungarocamion flottáját szerelték fel műholdas gépjárműkövetéssel. Számos sikeres projekt után a hazai elektronikus útdíjrendszer kidolgozása is hozzájuk kapcsolódik. A 2013-ban bevezetett Hu-Go rendszerbe eddig mintegy 40 ezer ügyfél 145 ezer gépjárművet regisztrált, amelyeknek több mint fele már fedélzeti eszközzel (OBU-val) végzi a bevallást.
Hazai és nemzetközi elismerések
Az i-Cell egyedülálló fejlesztése az Invitel 2014. évi InnoMax pályázatának középvállalati kategóriájában harmadik helyezést ért el, valamint az Európai Unió szakértői is kiemelkedően innovatívként értékelték a rendszert.
„A fejlesztésünk szakmai dicséretet kapott azoktól az uniós szakértőktől, akik vizsgálták a rendszert. A bevezetés óta rengeteg megkeresést kapunk külföldről, és sok helyen prezentáltuk megoldásunkat. Úgy gondolom, hogy a nyílt informatikai rendszer lehet az egyetlen járható út Európa számára” – nyilatkozta Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.
Szerverelhelyezés ötkilences rendelkezésre állással
Az útdíjfizetési rendszernél hatványozottan fontos a kiemelt rendelkezésre állással megbirkózó informatikai háttér. A fejlesztő cég régóta dolgozik együtt az Invitellel. A tele- és infokommunikációs vállalat az e-útdíjrendszer esetében szerverhoszting szolgáltatást biztosít Magyarország egyik legmodernebb adatközpontjában, a Kozma utcai DataCenterben, és kiemelt fokozatú, 99,999 százalékos rendelkezésre állást vállal a hűtés és az áramellátás tekintetében.
„Még korábban az egyik InnoMax-rendezvény után lehetőségünk nyílt a Kozma utcai DataCenter meglátogatására, és az ott látottak, valamint a technológiai jellemzők alapján ez az adatközpont tűnt a legmegfelelőbb és a legbiztonságosabb megoldásnak a szerverelhelyezésre. Amikor elindult az útdíjrendszer kivitelezése, akkor a versenyeztetés során az Invitel nyerte el a szolgáltatás biztosítását” – tette hozzá az operatív igazgató.