A 23,99 eurós Ignition az ingyenesen is elérhető LogMeIn szoftver kiegészítő alkalmazása. Maga a LogMeIn Free arra szolgál, hogy segítségével bárhonnan, bármikor távolról vezérelhessük PC-nket vagy Macünket, az Ignition pedig ezt a szolgáltatást bővíti tovább: az Ignition for Windowst USB-kulcsokra, mobil számítógépekre vagy PDA-kra telepíthetjük, az Ignition for Androiddal androidos okostelefonokról és tabletekről érhetjük el gépparkunkat, az iOS-es verzió pedig iPhone-ra és iPodra, valamint iPadre is elkészült. A díjnyertes iOS-verzió a legújabb frissítés óta nemcsak távvezérlési, de fájlkezelési szolgáltatást is kínál. Könnyűszerrel pakolgathatjuk benne a fájlokat akár az iPhone-unk és a windowsos asztali gépünk, akár két különböző távoli gépünk között oda-vissza; egyetlen gombbal frissíthetjük a helyileg tárolt fájlokat a távoli gépen történt változtatásokkal, sőt a készenléti üzemmódban lévő távoli gépeket be is tudjuk kapcsolni a hálózaton keresztül, és még sorolhatnánk a feature-öket.
Az év alkalmazása díj elnyerése kapcsán villáminterjút készítettünk a fejlesztőcsapat tagjaival: Répásy Zsolt Product Managerrel és Putz Ákos Team Lead, Software Engineerrel, amelyből az is kiderült, hogy a csapat az app összetett funkcionalitása mellett is egyszerű és kényelmes kezelhetőségére a legbüszkébb.
Computerworld: Hogy jött az app ötlete?
Putz Ákos: A Remotely Anywhere, a LogMeIn elődje, amely még a 3am Labs Kft.-ben látta meg a napvilágot (a név egyébként onnan ered, hogy a készítője hajnali 3-kor volt a legaktívabb...), arra szolgál, hogy elérjük azokat a távoli számítógépeket, amelyekre előzőleg feltelepítettük az applikációt. A LogMeInben tulajdonképpen ehhez tettük hozzá a gateway-t és a website-ot, illetve ebben debütált a peer-to-peer is. A szoftvert nem kell konfigurálni, kitalál a tűzfalon, egyszerűen elérhetünk vele bármilyen számítógépet. Az Ignition ötelete már magától értetődött: ez lett a LogMeIn remote control alkalmazása.
CW: Mire a legbüszkébbek a projektből?
Répásy Zsolt: Az applikáció kezelhetőségére. A usabilty megtervezésével, majd a usability-tesztek levezénylésével külön ember foglalkozott a designer-csapatban. Nagy gondot fordítottunk arra, hogy mindent a lehető legegyszerűbben tegyünk elérhetővé - a gépparkunkat egy listában látjuk, majd a Safari mintáját követve kis ablakokban tekinthetjük át és kezelhetjük megnyitott munkafelületeinket. A Ghost-technológia, a csapat legfőbb büszkesége pedig egy olyan, drag-and-dropra hajazó megoldás, amellyel bárhova áttehetjük, de akár „lógva is hagyhatjuk" a file-okat a képernyőn bárhol, amíg az adott felületen valami mást csinálunk, például új könyvtárat hozunk létre a számukra.
CW: Hányan vannak a csapatban?
R.ZS.: Az elején az iOS-csapat két fejlesztővel indult, mára pedig ötre nőtt a számuk. Ezenfelül persze dolgozott rajta a 3 fős designer-csapat a usabilty-szakértőnkkel, és persze mi is, mint a cég többi csapata, támaszkodunk a kód közös részeire. Tesztelőcsapatunk nélkül pedig nem sokra jutottunk volna.
CW: Milyen fejlesztéseket terveznek?
R.ZS.: Erről sajnos egyelőre nem beszélhetünk, de most is, mint mindig, nemcsak a saját fejünk után megyünk, hanem figyelembe vesszük a felhasználói visszajelzéseket is.