Az Apple megadta magát az állami szervezetek zaklatásának, és az iPad 3 valamennyi reklámanyagáról eltávolítja a „4G képes” kifejezést. A gyártó szeretné elkerülni a pereskedést: az elmúlt hetekben a cég és a fogyasztóvédelmi szervezetek több száz emailt kaptak a felháborodott felhasználóktól, akik egytől-egyig a tablet adatkommunikációs "fogyatékosságai" miatt reklamáltak.
Nem véletlen, hogy az Apple fű alatt a visszafogott „cellular” kifejezésre cserélte a „4G-t” az iPad 3 reklámhordozóin. A cupertinóiak veszőfutása Ausztráliában kezdődött; de időközben számos európai fogyasztói csoport is bírálta a céget – miután kiderült, hogy a papíron 4G-képes eszközök csak az Egyesült Államok és Kanada nagy sebességű mobilhálózataival tudnak együttműködni. Az ügyet az ausztrál versenyfelügyelet (Australia’s Competition and Consumer Commission, ACCC) és az Egyesült Királyság hirdetési felügyelete (Advertisement Standards Authority, ASA) is vizsgálta.
Az ACCC igen szigorúan fogalmazott az ügy kapcsán: véleményük szerint az Apple egyszerűen „átverte” a fogyasztókat, amikor azt állította, hogy az iPad 3 képes hozzáférni az ausztrál 4G hálózatokhoz. A gyártó szánta-bánta, és megígérte, egyértelműen tisztázza a helyzetet. Meg is tette: egy a weboldalán elhelyezett üzenetben közölte a fogyasztókkal, hogy az iPad 3 nem kompatibilis az ausztrál 4G hálózatokkal.
A fogyasztói panaszok hatására az ASA is határozott cselekvésre szánta el magát. A hirdetési felügyelet „tucatnyi reklamációt” kapott, ezért kötelezte a céget, hogy távolítsa el a „4G” kifejezést a weboldalairól.