Az Apple 2022-ben a globális felújított okostelefon-piac mintegy felét szerezte meg. A második helyet a Samsung szerezte meg az eladások 26 százalékával - derül ki a Counterpoint kutatócég adataiból.
Az eredményekből az is kiderült, hogy a felújított okostelefon-szállítások globálisan 5 százalékkal nőttek az előző évhez képest. Ez éles ellentétben áll az új telefonok szállításával, amely az IDC piacelemző cég szerint 11,3 százalékkal csökkent 2022-ben.
A Counterpoint úgy véli, hogy a globális adatot visszavetette, hogy a felújított okostelefonok értékesítése 17 százalékkal esett Kínában, amit nagyrészt az ottani covid-járvány kiújulása és a nyomában járó korlátozási hullám okozott.
"Az Apple globális volumene 2022-ben 16 százalékkal nőtt az előző évhez képest, így másodlagos piaci részesedése meghaladta a 49 százalékot" - írta közleményében a Counterpoint, hozzátéve, hogy a technológiai óriás jelenleg a leggyorsabban növekvő márka a használt és felújított szektorban világszerte.
Glen Cardoza, a Counterpoint vezető elemzője azonban megjegyezte, hogy a felújított készülékek kínálata továbbra is korlátozott, mivel az emberek hosszabb ideig tartják meg okostelefonjukat.
Az Apple online áruházán keresztül vásárolt felújított iPhone-ok friss akkumulátorral, új külső burkolattal, frissen cserélt alkatrészekkel (ha szükséges) és egy év garanciával érkeznek. A készülékeket alaposan megtisztítják és tesztelik is a kiszállítás előtt. Sőt, vadonatúj dobozban, új kábelekkel és tartozékokkal együtt küldik ki őket.
Mivel az ügyfelek folyamatosan frissítik készülékeiket, és sokan úgy döntenek, hogy elcserélik meglévő iPhone-jukat, az Apple felújított készülékek (és más eszközök) weboldalát folyamatosan frissítik.
A Samsungnak is van egy felújított telefonokat értékesítő online áruháza, ahol hasonlóan nagy árengedményeket kínálnak néhány csúcskategóriás Galaxy készülékre. És akárcsak az Apple, a Samsung is alaposan felújítja a készüléket, és vadonatúj alkatrészekkel egészíti ki, mielőtt továbbértékesíti.