Az Amazon szerdán, egy Manhattanban megrendezett fieszta keretében mutatta be saját fejlesztésű és forgalmazású táblagépét, az Android operációs rendszert futtató Kindle Fire-t. A 199 dollárért kínált, Wi-Fi (és csak Wi-Fi) kompatibilis eszközt 8 GB-os merevlemezzel, 1 GHz duplamagos Texas Instruments OMAP (Open Multipmedia Application Processor) processzorral, valamint háttérvilágításos, 1024X600 pixel felbontású LCD-vel látták el. Az alig negyven dekagramm súlyú tábla hét hüvelykes multitouch LCD-t is kapott; az Amazon legfontosabb oldalainak - így az Android alkalmazásboltja, az MP3- és videóáruház, valamint a cloud-szolgáltatások - azonnali eléréséről természetesen előtelepített alkalmazás gondoskodik.
A Kindle Fire-be az iPad 2-től és számos más konkurens eszköztől eltérően nem szereltek kamerát és mikrofont - a szakértők többsége mégis úgy véli, hogy kedvező árának és az Amazon által garantált minőségi tartalmaknak köszönhetően sikerrel debütálhat a zsúfolt piacon.
A piacon, amelyet a Gartner felmérése szerint az év végére 73,4 százalékos részesedést gyűjtögető Apple és az ő iPadje ural - és amely rendkívüli tempóban növekszik: az elemzők szerint a nemzetközi tableteladások még az idén elérhetik a 63,6 millió darabot, ami éves szinten „szolid", 261,4 százalékos izmosodást jelentene.
A szakemberek az iPad nyomasztó fölénye ellenére is biztatónak tartják a Fire piaci kilátásait. Sarah Rotman Epps, a Forrester Research senior elemzője például egy blogbejegyzésben azt írta, hogy az Amazon táblagépe lehet „az iPad egyetlen komoly konkurense a szegmensben".
Tovább javíthatja a helyzetet, hogy a cég másik elektronikus kütyüje, a Kindle e-könyvolvasó és hatalmas kínálattal rendelkező online áruházai egyaránt rendkívüli népszerűségnek örvendenek; ráadásul az általa forgalmazott szórakoztatóipari termékek és jól kiépített cloud-infrastruktúrája révén még vonzóbbá teheti az eszközt a reménybeli vásárlók számára.
Az Amazon streaming szolgáltatásának felhasználói több mint 100 ezer film és TV-show közül tölthetik le a kedvenceiket, a cég szinte valamennyi fontosabb forgalmazóval - így a CBS-szel, az NBC Universallal, a Sonyval, a Warner Bros-szal és a Fox televíziós társasággal is leszerződött. A vállalat saját felhőjén keresztül 950 ezer e-könyvet kínál; Cloud Drive szolgáltatásának regisztráltjai 5 GB-os ingyenes tárhelyet kapnak, amelyen zene- és videófájlokat, képeket és dokumentumokat tárolhatnak, valamint a Cloud Player zeneszolgáltatást is igénybe vehetik.