Hirdetés
. Hirdetés

Az Amazon is beszállt a tabletbizniszbe

|

Az Androidot használó Kindle Fire-t baráti, alig kétszázdolláros áron dobták piacra. Az elemzők szerint az e-kereskedelem óriásának táblagépe hosszabb távon még az iPadnek is komoly konkurensévé válhat.

Hirdetés

Itt az Amazon táblagépe
Itt az Amazon táblagépe

Az Amazon szerdán, egy Manhattanban megrendezett fieszta keretében mutatta be saját fejlesztésű és forgalmazású táblagépét, az Android operációs rendszert futtató Kindle Fire-t. A 199 dollárért kínált, Wi-Fi (és csak Wi-Fi) kompatibilis eszközt 8 GB-os merevlemezzel, 1 GHz duplamagos Texas Instruments OMAP (Open Multipmedia Application Processor) processzorral, valamint háttérvilágításos, 1024X600 pixel felbontású LCD-vel látták el. Az alig negyven dekagramm súlyú tábla hét hüvelykes multitouch LCD-t is kapott; az Amazon legfontosabb oldalainak - így az Android alkalmazásboltja, az MP3- és videóáruház, valamint a cloud-szolgáltatások - azonnali eléréséről természetesen előtelepített alkalmazás gondoskodik.

A Kindle Fire-be az iPad 2-től és számos más konkurens eszköztől eltérően nem szereltek kamerát és mikrofont - a szakértők többsége mégis úgy véli, hogy kedvező árának és az Amazon által garantált minőségi tartalmaknak köszönhetően sikerrel debütálhat a zsúfolt piacon.

A piacon, amelyet a Gartner felmérése szerint az év végére 73,4 százalékos részesedést gyűjtögető Apple és az ő iPadje ural - és amely rendkívüli tempóban növekszik: az elemzők szerint a nemzetközi tableteladások még az idén elérhetik a 63,6 millió darabot, ami éves szinten „szolid", 261,4 százalékos izmosodást jelentene.

A szakemberek az iPad nyomasztó fölénye ellenére is biztatónak tartják a Fire piaci kilátásait. Sarah Rotman Epps, a Forrester Research senior elemzője például egy blogbejegyzésben azt írta, hogy az Amazon táblagépe lehet „az iPad egyetlen komoly konkurense a szegmensben".

Tovább javíthatja a helyzetet, hogy a cég másik elektronikus kütyüje, a Kindle e-könyvolvasó és hatalmas kínálattal rendelkező online áruházai egyaránt rendkívüli népszerűségnek örvendenek; ráadásul az általa forgalmazott szórakoztatóipari termékek és jól kiépített cloud-infrastruktúrája révén még vonzóbbá teheti az eszközt a reménybeli vásárlók számára.

Az Amazon streaming szolgáltatásának felhasználói több mint 100 ezer film és TV-show közül tölthetik le a kedvenceiket, a cég szinte valamennyi fontosabb forgalmazóval - így a CBS-szel, az NBC Universallal, a Sonyval, a Warner Bros-szal és a Fox televíziós társasággal is leszerződött. A vállalat saját felhőjén keresztül 950 ezer e-könyvet kínál; Cloud Drive szolgáltatásának regisztráltjai 5 GB-os ingyenes tárhelyet kapnak, amelyen zene- és videófájlokat, képeket és dokumentumokat tárolhatnak, valamint a Cloud Player zeneszolgáltatást is igénybe vehetik.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.