A DARPA Aircrew Labor In-Cockpit Automation System (ALIAS) programja sikeresen végrehajtotta az első önálló repülést egy UH-60A Black Hawk helikopterrel, amelynek fedélzetén senki sem tartózkodott.
Pontosabban a helikopter február 5-én a Kentucky állambeli Fort Campbellben hajtott végre úgy 30 perces repülést, hogy a fedélzetén egy teremtett lélek sem volt. Azaz a gép úgynevezett opcionálisan irányított járműként (OPV) működött.
Ezt a bizonyos Black Hawk helikoptert utólagosan szerelték fel a Sikorsky MATRIX autonómia-technológiáival, amely egy rugalmas, bővíthető automatizálási architektúra a meglévő, személyzettel ellátott repülőgépekhez. Ez lehetővé teszi a biztonságos, csökkentett személyzetű üzemeltetést. A technológia megkönnyíti a meglévő repülőgépek magas szintű automatizálását is. Eközben pedig platformul szolgál az egyedi küldetésekhez tervezett további automatizálási vagy autonómia-képességek integrálásához.
A csökkentett munkaterhelésnek köszönhetően a pilóták a mechanika helyett a küldetés irányítására összpontosíthatnak. Az autonóm szoftver és hardver egyedülálló kombinációja okosabbá és biztonságosabbá teszi a repülést.
Az ALIAS segítségével a hadsereg sokkal nagyobb operatív rugalmasságot kap a kezébe. Ez magában foglalja azt a képességet, hogy a repülőgépeket a nap bármely szakában vagy éjszaka, pilótákkal és pilóták nélkül, valamint különböző nehéz körülmények között, például zavaros és korlátozott látási viszonyok között is üzemeltetni lehessen - állította Stuart Young, a DARPA Taktikai Technológiai Hivatalának programvezetője.