Autóipari üzletágának kiépítésére törekszik a Nokia, a navigációs szolgáltatások mellett valós idejű közlekedési információkat nyújtó, internet-elérést biztosító és zeneszám lejátszó egységként is működő újonnan kifejlesztett beépíthető készülék platformjával.
"Első alkalommal integráljuk összes szolgáltatásunkat egyetlen készülékbe" - mondta Christof Hellmis a Nokia menedzsere a német dpa hírügynökségnek. A navigációs szolgáltatást a valós idejű közlekedési információk mellett az aktuális üzemanyagárakról, illetve a rendelkezésre álló szabad parkolóhelyekről tájékoztatást nyújtani képes "auto-cloud" szolgáltatás egészíti ki.
A készülék lehetővé teszi mobil internetes alkalmazások telepítését is. A szeptember második hetében megrendezendő frankfurti IAA autószalonon a Nokia például egyebek között a helyi jellegű szolgáltatásokról tájékoztatást nyújtó Foursquare alkalmazás integrálásának előnyeit is bemutatja majd.
A térkép- és navigációs üzletág egyre nagyobb jelentőségre tesz szert a Nokia számára a viszonylag alacsony piaci részesedéssel küszködő okostelefon üzletága mellett. A Nokia 2007-ben vásárolta meg mintegy nyolcmilliárd dollárért a Navteq digitális térképfejlesztő társaságot és azóta is nagy összegeket invesztál a navigációs üzletág továbbfejlesztésébe.
Az autókba beépített új platform navigációs térképének folyamatos aktualizálását ígéri a Nokia. "A térkép manapság már többnyire elavul, mire az autó a vevőig eljut" - mutatott rá Hellmis. A Nokia navigációs szolgáltatását személyre is lehet szabni, ha az autót többen is használják.
Az okostelefon és az autóba beépített egység szinkronizálása egyebek között lehetővé teszi azt is, hogy a felhőben tárolt navigációs adatok segítségével az okostelefonnal meg lehessen találni a leparkolt kocsit. Az autóba épített egységet egyaránt szinkronizálni lehet Windows Phone, Android és iOS operációs rendszeren futó okostelefonokkal.
Az autóipar már hosszabb ideje próbálkozik internet szolgáltatásokat behozni a kocsikba, de ebben elsősorban saját fejlesztéseikre támaszkodtak. A vásárlók azonban egyre kevesebb hajlandóságot mutatnak több ezer eurót kiadni olyan "Infotainment" rendszerkért, amelyek szolgáltatásai messze elmaradnak okostelefonjaikétól.
A Nokia mellett más informatikai vállalatok, a Microsoft, az Apple és a Google is igyekszik behatolni az autóipari alkalmazások piacára, a Nokia azonban Christof Hellmis állítása szerint már hosszabb ideje folytat tárgyalásokat meg nem nevezett autóipari vállalatokkal. "Nem légüres térben fejlesztünk" - mutatott rá a dpa hírügynökségnek. Az építőkocka-megoldás Hellmis elmondása szerint azzal az előnnyel jár, hogy az autóipari vállalatoknak nem kell többféle egyedi funkció kifejlesztésével foglalkozni. Az autógyártók és alkatrész beszállítóik a teljes platformot, vagy annak egyes részegységeit külön is megrendelhetik.