Az IMS Reesearch piackutató szerint az Apple az iPad 3 piacra dobása révén akár a táblagép-piac hetven százalékát is bekebelezheti az idén. A cég előrejelzése szerint 2012-ben közel hetvenmillió darab iPadet fognak értékesíteni: ez a teljes tabletpiac éves növekedésének 71 százalékát teszi ki.
„Az Apple termékeinek hatalmas rajongótábora van. Sok millió rendkívül lojális fogyasztó, akik régóta várnak a gyártó legújabb tabletjének bemutatására” - jelentette ki Gerry Xu, az IMS Research PC-piaci elemzője.
„Várhatóan számos iPad-tulajdonos lecseréli majd régebbi eszközét a legújabb verzióra. Ráadásul az előrejelzések azt mutatják, hogy a magánfogyasztók mellett az üzleti és oktatási szektorban is növekvő kereslettel számolhatunk” - vázolta a várakozásokat a szakértő.
Xu hangsúlyozta: az első iPad bemutatása óta számos konkurens termék – köztük az Amazon rendkívül népszerű Kindle Fire táblagépe – jelent meg a piacon, ám ezek nem veszélyeztetik számottevően az Apple eszközének dominanciáját. Várakozása szerint a Google Android operációs rendszerét futtató tabletek piaci részesedése a 2011-es 35 százalékról 22 százalékra esik vissza az idén – elsősorban azért, mert ezek az eszközök a felhasználói élmény szempontjából messze elmaradnak az iPad mögött.
Az elemző szerint az Apple a táblagép-szegmensben is sikerrel vetette be azt a kipróbált stratégiát, amelynek révén néhány évvel ezelőtt az iPoddal meghódította az MP3-lejátszók és az iPhone-nal az okostelefonok piacát. Rendkívül keresett termékei révén olcsó, alacsony árréssel értékesíthető eszközök gyártására kényszeríti a versenytársait, arra kárhoztatva őket, hogy egymással versenyezzenek a megmaradt részesedésért.