A Financial Times információi szerint a Samsung Electronics 40-50 dollár értékű színes kijelzős mobilokkal tervezi bővíteni a kínálatát, miután korábban a felső kategóriás piacokon sikerült biztosítani a jövedelmezőséget. A vállalat évekig ragaszkodott a prémium stratégiához, de az előző évben csökkenteni kezdte ártartományát: az átlagos eladási ár a harmadik negyedévben 151 dollárra csökkent a 2006-os 176 dollárról.
A Samsung 2007-ben a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártójává lépett elő, megelőzvén a Motorolát. Jelenlétét a fejlődő piacokon alacsony árú mobiltelefonokkal tervezi kiterjeszteni.
A vállalat várakozásai szerint a mobiltelefon-eladások körülbelül 25 százalékkal nőnek az idén a 3G iránti növekvő kereslet, illetve a fejlődő piacokon megfigyelhető erős növekedés következtében. Alsó kategóriás, színes kijelzős telefonjaikat indiai, délkelet-ázsiai és latin-amerikai piacokon tervezik piacra dobni.
A vállalat előrejelzései szerint az idei termelésük 200 millió darab készülékre fog rúgni, szemben a tavalyi, körülbelül 160 millió darabbal. Ez az ipar növekedésének kétszerese. A Samsung telekommunikációs részlege 12 százalékos árrésről számolt be a harmadik negyedévben.
Az elemzők szerint igen lényeges, hogy a Samsung belépjen az alsó kategóriás szegmensbe, ha növelni akarja piaci részesedését. A vállalat ugyanis a tavalyi, körülbelül 15 százalékos részesedést 25 százalékra kívánja növelni 2010-re. Jelenleg a Nokia a piacvezető 39 százalékos részesedéssel, erős termékportfóliójának és kiterjedt disztribúciós hálózatának köszönhetően.