Az Apple-ön nagy a nyomást, hogy minél előbb piacra dobja első AR headsetjét, de a korai indulás ellenére egy jelentés szerint a vegyes valóságot hordozó hordozható eszközből várhatóan csak egymillió darabot szállítanak ki az év során. A becslésekből kiderül, hogy az eszköz nem fog akkora bevételt generálni, mint az Apple más termékei, és ugyanez a jelentés a terméket a többiekhez képest "csődtömegnek" nevezi - írja a WCCF Tech.
A pletykák szerint 3000 dolláros árral és az idén várhatóan egymillió darab kiszállításával az egyetlen termék teljes bevétele 3 milliárd dollár lesz a Bloomberg bennfentese, Mark Gurman szerint. A Power On hírlevel szerint az Apple a megjelenéssel alig vagy egyáltalán nem fog profitot termelni, ami arra utal, hogy az AR headset bevezetésének fő célja az lenne, hogy a technológiai óriás a versenytársak előtt piacra dobja azt, hogy jelentős lábnyomot taposson ki.
Az AR headsetet azonban még a bevezetési előny ellenére is "bukfencnek" bélyegzi Gurman, részben a magas ár miatt, de azért is, mert a piac még nem érett meg egy ilyen termék fogadására. Az Apple második modelljével, amely állítólag olcsóbb lesz, talán a vállalat vásárlói bázisa nőni fog.
Gurman az AR headsetet az Apple Watch-hoz is hasonlítja, de úgy véli, hogy ezt az összehasonlítást nehéz igazolni. Mielőtt az Apple bejelentette első okosóráját, a viselhető eszközök ipara 10 milliárd dolláron állt, most, a legutóbbi pénzügyi évvel együtt pedig 41,2 milliárd dolláron. Az Apple Watch sikerének egyik oka, hogy a vállalat otthoni és kiegészítő kategóriájában szerepel, amely olyan termékeket foglal magában, mint az AirPods, Apple TV modellek, óraszíjak és még sok más.
Önálló termékként az AR headset 2023-ra becsült 3 milliárd dolláros bevétele nem rossz kezdés, de más Apple márkájú eszközökkel szemben a különbség hatalmas. Lehetséges azonban, hogy a második iterációnak meg kell változtatnia a piaci fogadtatást, különösen az Apple más termékeivel való szoros szoftveres szinergiája miatt.