A MobData piackutató cég jelentése szerint a kínai iPhone-használók az alacsonyabb iskolázottságúak és kevésbé tehetősek közül kerülnek ki, míg a többiek a Huawei vagy a Xiaomi márkát részesítik előnyben, olvashatjuk a South China Morning Post cikkében.
A sanghaji vállalat megállapításai szerint a legtöbb kínai iPhone-használó 18 és 34 év közötti, nem házas nő, aki középiskolai végzettséggel rendelkezik, jövedelme pedig 3000 jüan (kb. 122 ezer forint) alatt van.
Ezzel szemben a Huawei gyártmányú mobilokat használók általában házas, 25-34 év közötti férfiak, akik felsőfokú végzettséggel vagy főiskolai diplomával rendelkeznek, havi fizetésük pedig 5000 és 20000 jüan (203000-813000 forint) között van. Ami a 20000 jüan feletti havi jövedelmű diplomásokat illeti, ők a Huawei vagy Xiaomi márkájú mobilokat kedvelik.
A MobData nem közölte, hogy hány felhasználó bevonásával végezte a felmérést.