„Több dologgal is egy időben kell megbirkóznunk. Először is meg kell bizonyosodnunk, hogy lézerpontossággal a központi üzletünkre fókuszálunk. Azaz a játékokra, a mobiltermékekre és a digitális képalkotásra. Sok befektetésünk ennek érdekében már a helyén van” – szögezte le Kazuo Hirai. Elmondta, hogy a televíziós üzletágat teljesen át kell szervezniük, ami egy nagyon agresszív kezdeményezés, amiért személyesen vállal felelősséget. Továbbá a feltörekvő piacokra is nagyobb figyelmet kell fordítaniuk.
Hirai abból az alkalomból szólalt meg, hogy a berlini IFA szórakozató elektronikai kiállításon bemutatták az új vízálló Xperia Tablet S táblagépet, amely az iPad erős versenytársa lehet. Az Xperia sorozat Japánban piacvezető, s nyilvánvalóan ez lesz a Sony egyik kulcs termékvonala a jövőben.
Az egykor domináns japán elektronikai óriás üzleti problémái elég nyilvánvalóak voltak az elmúlt időben. Egyre kevesebb vásárlót találtak, mert a termékeik nem gyújtották fel a képzeletet, míg más technológiai vállalatok – például az Apple vagy a Samsung – ebben messze eléjük kerültek. Amikor a PlayStation üzletág éléről érkező Hirai lett a vezérigazgató szinte azonnal bejelentette, hogy globálisan leépítenek 10 ezer munkahelyet, s a cég gyártási tevékenységének jelentős részét szinte azonnal áttelepítik Malajziába.
Forrás: Google Finance
A vezérigazgató a fejlett piacokat a következőképpen értékelte: „Agresszíven kell terjeszkednünk Európában, ahol már legalább egy talpalatnyi helyünk van. Az amerikai piacon viszont továbbra is nagyon erős a verseny. Nagyon sok innovatív termék jelenik meg. Ugyanakkor a gazdaságnak van tere a javulásra. Ezért a Sonynak és a többi vállalatnak is igen fontos, hogy olyan termékekkel jelenjen meg, amelyek izgalomba hozzák a vásárlókat.
Az elmúlt hónapok világgazdasági gyengesége elég sok nehézséget okozott az elektronikai cégeknek, s a különböző piacok különböző idő alatt térnek majd magukhoz – vélekedett Hirai. „Én megátalkodottan hiszek benne, hogy a piacoknak javulniuk kell, és biztos akarok lenni benne, hogy amikor ez meg fog történni, mi ott leszünk a termékeinkkel, amelyeket a vásárlók élvezni fognak. Az árak mindenütt fontosak. De a nehéz gazdasági helyzet még nem ok rá, hogy a Sony hátradőljön és lazítson. Most van az idő, amikor előre kell lépnünk, és izgalmas termékekkel stimulálnunk kell keresletet” – fejtette ki.