Peking és New York után, az európai újságíróknak Amszterdamban mutatta be új modelljeit az Acer csoport. A hazai online szaklapok lapok közül egyedül a nonstop MOBIL volt hivatalos a hollandiai rendezvényre. A tajvani gyártó nem csak az Acer márka alatt mutatott be újdonságokat, gyökeresen megújult a mostantól kifejezetten fiatalosra vett Packard Bell brand, de vannak új eMachines gépek is. A rendezvényen elhangzottak a cég aktuális pénzügyi és értékesítési eredményei is, ezek közül legyen elég annyi, hogy az Acer csoport továbbra is őrzi vezető helyét a számítógép-gyártók között, a tavalyi évi eladási adatokat figyelembe véve a cégcsoport Európa elsőszámú notebook-szállítója.
A cég vezetői az amszterdami rendezvényen kiemelték, hogy felméréseik szerint a noteszgép vásárlók három szempontot tartanak lényegesnek a következő noteszgépük kiválasztásakor. Lényeges a hosszú akkumulátoros üzemidő, hogy a felhasználó egész nap kapcsolódhasson a világhálóra, fontos a mobilitás, vagyis a noteszgépek vékony és könnyű (thin and light) kialakítása, és nem kevésbé elsődleges a noteszgépek megjelenése. Látható, hogy ezek a súlypontok egymással összefüggésben vannak, hiszen a vékony kialakítás, elegáns, karcsú megjelenést tesz lehetővé.
Ez a filozófia vezette az Acer tervezőit az új Aspire Timeline sorozat megalkotásakor. A háromféle kijelzőmérettel (13,3, 14 és 15,6 col, 1,6-1,9-2,4 kilós tömeggel) kapható sorozat modelljei megfelelnek a fenti követelményeknek. A hosszú, a gyártó adatai szerint akár 8 órát is meghaladó akkus üzemidő elérésében a speciális akkumulátor-technológiának és az ultra alacsony fogyasztású Intel processzoroknak van elsősorban szerepük. A gépek rendelhetőek hagyományos merevlemezes meghajtókkal, és SSD egységekkel is, utóbbi esetben a 10 órás akkus üzem sem lehetetlen. Persze ehhez megfelelő energiatakarékos beállítások, és megfelelő körülmények kellenek.
Mindhárom Timeline modell LED háttérvilágítású, 1366 x 768 pixel felbontású kijelzővel rendelkezik, és a két nagyobb méretű tálca nélküli optikai meghajtó is került. Hangsúlyos terület volt a gépek fejlesztésekor a multimédia, mindegyik modell Dolby minősítésű hangrendszert kapott, és HDMI kimenettel is felszerelték őket.
Újdonság az Acer ComfyTouch névre keresztelt technológiája, amely egyfajta multi touch kezelést tesz lehetővé a gépek érintőfelületén, de nem csak többujjas használatra van mód, hanem különböző gesztusokkal (pl.: csigavonalban mozgatott ujjal) meghatározott műveleteket hajthatunk végre. Az új Timeline modellek még ebben a negyedévben, 566-999 eurós áron érkeznek majd a boltokba.
Netbook fronton újdonság a 11,6 colos kijelzőméret és az Aspire One Pro üzleti netbook. Mindkét család a nyár folyamán érkezik majd a boltokba. Mind az Aspire Timeline sorozat mind pedig a netbookok elérhetőek lesznek majd beépített 3G/HSDPA modemmel is.
Bemutatkoztak továbbá az Acer all in one asztali gépei is, melyek egybeépítve tartalmazzák a számítógépet és a monitort. A skála egészen a nettopoktól a játékosoknak szánt multimédiás gépekig terjed kijelzőméretben és teljesítményben egyaránt.
Packard Bell: teljes megújulás
Kifejezetten látványos volt az előadás, amikor Gianpiero Morbello, az Acer csoport marketing igazgatója a Packard Bell márka, illetve a logo történetét kezdte el hosszú dia-soron át mesélni. Majdnem elaludtunk. Egyszer csak Gianpieronak az előadás közben megcsörrent a telefonja, amit gyorsan fel is vett. Annyira jó volt a felvezetés, hogy még csak nem is gyanakodtunk, hogy show-elemről van szó. Annál inkább meglepődtünk, amikor a Marbello úr lement a színpadról telefonálni, a terem hirtelen elsötétedett, és a korábbi Acer-zöld fények helyett mindenhol piros reflektorok gyúltak, a színpad megfordult, és kezdetét vette egy igazán látványos bemutató a Packard Bell márka teljes megújulásáról. A jelszó: PuREDesire.
A Packard Bell márkát szánja az Acer csoport a fiataloknak, elsősorban Európában. Az amszterdami előadás tanúsága szerint a PB gépek elsősorban megjelenésükben követik majd a legújabb trendeket, olyan színeket és formákat is láthatunk majd a piros-fekete logo alatt, melyeket az Acer visszafogott és sokszor elegáns formanyelve nem viselne el. Technológiában persze nincsenek meglepetések, hasonló megoldásokat találunk itt is, mint amiket már az Acer neve alatt megismerhettünk, csak a csomagolás más kissé. EasyNote TR és EasyNote Butterfly néven hamarosan érkeznek majd a nagyobb gépek, míg Packard Bell dot megjelöléssel pedig a trendi netbookok.
Természetesen hasonló ráncfelvarráson estek át az eMachines modellek is, ez a márka elsősorban az ár-érzékeny vásárlói rétegeket célozza meg, nyilván valamivel visszafogottabb teljesítménnyel, megjelenéssel, szolgáltatásokkal, és lényegesen alacsonyabb árakkal.
Forrás: PC World