Miközben világszerte perek folynak a vitatott szervezet ellen, úgy tűnik a szcientológia megtalálta azt a weboldalt, amelyen a legtöbb felhasználó szeme előtt lehet. Furcsa, de éppen a napokban nyilatkoztak elégedetten a YouTube-ot is tulajdonló Google vezetők arról, hogy az eddig hatalmas veszteségeket halmozó videómegosztó kezd nyereségessé válni.
Félretéve az összeesküvés elméletek kiagyalóinak rémálmait, mégis sokaknak feltűnhet, hogy a Youtube-on óriási banner díszeleg. A bannerre kattintva pedig érkezik az igazi meglepetés, az egyház weboldal ugyanis valóban profi.
A Franciaországban perekkel fenyegetett szervezetet Németországban leginkább csupán üzleti vállalkozásnak tartják, Görögországban pedig már be is tiltották. Ha így tekintünk rá tulajdonképpen, akkor tulajdonképpen jó választás a Youtube és az internet.
Az teljesen egyértelmű, hogy az anyagilag sikeres szcientológia megteheti, hogy talán a világ legdrágább bannereit vásárolja meg, de hogy a youtube-os térítés mennyire hatékony arról semmiféle információ sincs.
Magyarországon többször is felmerültek aggályok a szervezet működésével kapcsolatban, de a nyugat-európaihoz hasonló döntéseket soha sem hoztak vele szemben állami szinten.
A scientológiai egyház tanai a Dianetika rendszerére épülnek, amelyek tulajdonképpen L. Ron Hubbard vallásalapító, Sci-fi regény író, filozófiai műveinek összessége.
A furcsa csavar a történetben, hogy még májusban a Wikipedia döntött úgy, hogy oldalairól kitiltja a szcientológusokat. A több mint egy évig húzódó vita után meghozott döntés lényege, hogy az üzemeltető megtagadja a lexikon szerkesztőfelületéhez való hozzáférést a szcientológiai egyház és a hozzá kapcsolódó szervezetek IP-címeiről. Korábban ilyenre sosem volt példa.
A szcientológia ennek ellenére láthatóan él és virágzik, sőt a Youtube-on kampányolva újabb követőket szerez magának.