"Jelenleg úgy vélem, hogy a legjobb dolog, amit a Microsoft tehet, hogy felvásárolja a Yahoo-t" - nyilatkozta tegnap Jerry Yang, a Yahoo vezérigazgatója egy San Francisco-i web 2.0 konferencián, miután a Google bejelentette: az erőteljes versenyhatósági aggályok miatt nem vállalja a jogi procedurát, s inkább eláll a tervezett hirdetési együttműködéstől. "Egy jó áron, legyen az bármekkora, el fogjuk adni a vállalatot" - tette hozzá később a CNET tudósítása szerint.
A Microsoft szóvivője viszont nem kívánta kommentálni ama felveltést, hogy a két cég újra tárgyalóasztalhoz ülne. Újra leszögezte, hogy vállalatuk továbbra sem változtatott álláspontján, s nem kívánja felvásárolni a Yahoo-t. Ám Steve Ballmer-nek, a cég vezérigazgatójának októberi kijelentése alapján talán mégis nyílik egy kis esély a megegyezésre. "33 dollárt kínáltunk részvényenként, amelyek ma csupán 11 dollárt érnek. Egyértelmű számunkra, hogy a Yahoo nem kíván velünk megegyezeni, még talán mindig 33 dollárnál magasabb árban gondolkodnak" - mondta még korábban a Microsoft vezetője, hozzátéve: abban az esetben el tudná elképzelni a tárgyalások újrakezdését, ha a Yahoo átgondolná a vételárat, s megjelölne egy reális összeget.
A redmondi cég a Google és a Yahoo együttműkés felbomlásával kapcsolatban egy közleményt is kiadott, amelyben üdvözölte a döntést, hasonlóan több reklámügynökséghez és reklámszövetséghez, akik korábban szót emeltek a Google és a Yahoo! megállapodása ellen, amiatt aggódva, hogy a hirdetési árak emelkednének az együttműködés következtében.
A Yahoo tehát kényszerhelyzetbe került, hiszen egyre inkább látszik, hogy a céget megviseli a globális recesszió. A legfrissebb hírek szerint 3000 ember elbocsátását tervezik az 15 ezer fős gárdából világszerte költséghatékonysági okokból. Ráadásul ez már a második elbocsátási hullám lenne a cégnél idén. Az első alkalommal 1000 embertől (a teljes állomány 7 százalékától) váltak meg.