A vállalat 6,66 milliárd dolláros nettó árbevételt könyvelhetett el a december 31-ével záruló negyedévben, ami hatvan százalékos emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Bevételei 14 százalékkal túlszárnyalva a 2008-as év azonos időszakának mutatóit, 19,02 milliárd dollárra rúgtak.
A bevételek egy része a korábban megkötött üzleteknek és a Windows 7 előre lekötött szállításainak köszönhető - utóbbi 1,71 milliárd dollárt tett ki.
A második félév határidős üzletek nélkül számított mutatói nagyjából megfeleltek az elemzők várakozásainak: a vállalat 17,31 milliárdos bevételt és 0,60 dolláros részvényenkénti nyereséget jelentett. A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők korábban 17,9 milliárdos bevétellel és 0,59 dolláros részvényenkénti nyereséggel számoltak.
A Microsoft 2009 negyedik negyedében dobta piacra a Windows 7-et; a cég minden eddigi rekordot megdöntve, közel 60 millió licencet értékesített, mondta Bill Koefoed, a Microsoft befektetői kapcsolatokért felelős divíziójának vezetője.
A bevételek legnagyobb része a Windows-zal kapcsolatos eladásokból származott: a cég a kérdéses piacon 6,9 milliárdos forgalmat bonyolított, ami a második negyed hasonló mutatóihoz viszonyítva 72,5 százalékos növekedést jelent.
A recesszió hatásait természetesen a szoftveróriás is megérezte: az online szolgáltatásaikból befolyó bevétel a 2008-ban regisztrált 609 millió dollárról 581 millió dollárra esett vissza - miközben üzleti, szórakoztató és szerviz-divíziójuk forgalma is csökkent.
"Jó eredményeink elsősorban a PC-piacon tapasztalható keresletnövekedésnek köszönhetők" - nyilatkozta Peter Klein, a Microsoft közelmúltban kinevezett befektetési igazgatója, aki Chris Liddel távozása után vette át az üzletág irányítását.
A Microsoft számításai szerint a magánfelhasználású PC-k piaca éves szinten több mint húsz százalékkal növekedett - miközben az üzleti szektort célzó értékesítések nem emelkedtek, elemezte a helyzetet Koefed, hozzátéve, hogy a 2008-as év negyedik negyedévéhez hasonlóan a netbook-eladások a teljes PC-piac közel 11 százalékát tették ki.
A szakemberek szerint az üzleti szoftverköltések várhatóan azután emelkedhetnek újra, miután a cégek ismét elkezdik frissíteni hardverparkjukat. "Annak ellenére, hogy a piac talpra állása még várat magára, fontosnak tartjuk, hogy felkészüljünk a várható szoftvervásárlási rohamra" - hangsúlyozta Klein.
A befektetési igazgató szerint a Microsoft Office júniusi bemutatása nagyban növelheti a cég 2010-es bevételeit - ahogy a cég cloud platformja, az Azure és a legújabb generációs Xbox megjelenése is.