A felmérés május 16-18. között készült, összesen 500, 15 éves és annál idősebb magyar állampolgár részvételével. A minta településtípus és régió szerint is reprezentálja a lakosságot. Elsőként arra voltunk kíváncsiak, hogy mit tartanak legfontosabbnak egy televíziós szolgáltatás esetében. Az előre megadott válaszokból legtöbben a "minél olcsóbbat" jelölték meg (37 százalékban), illetve a kép és hang minőségét (34 százalék). Ennél lényegesen kevesebben szeretnék, hogy minél több tv-csatorna legyen a csomagban (13 százalék), ugyanakkor 9 százalékban egyéb szempontokat neveztek meg. A megkérdezettek közül sokan saját megjegyzéseket is megfogalmaztak, ezek közül leginkább az alábbiakat:
- mindhárom szempont (ár, kép és hang minősége, sok csatorna) egyaránt fontos
- az előfizető maga válogassa össze a számára megfelelő csatornákat
- a szolgáltatás legyen megbízható (hibamentes)
- legyenek minőségi csatornák a választékban (opera, színház, ismeretterjesztő)
A második kérdés az IPTV iránti érdeklődést vizsgálta. A válaszadók közél kétharmada (62 százalék) nem tudta, mit jelent, és egyforma arányban (14-14 százalékban) nyilatkozták, hogy nem érdekli, illetve kipróbálnák előfizetés előtt. A megjegyzések között szerepelt, hogy:
- érdekelné, de hűségnyilatkozat köti a jelenlegi kábelszolgáltatóhoz
- próbálta, de kevés a sávszélesség
- nem tudja mi az, de kipróbálná
Utolsó kérdésünk a lakásban lévő televíziókészülékek számára vonatkozott. Mint kiderült, átlagosan 1,94 készülék van a háztartásokban, tipikusan egy vagy kettő (37, illetve 38 százalékban), három pedig a válaszadók 17 százalékának esetében.
A digitális televíziózásról szóló, a magyar távközlési piac szereplőivel készített beszélgetésünk itt tekinthető meg.