Bár a világgazdaság még korántsem virágzik, egyesek kategóriákban azért lassan, de biztosan kúszik fel a termékek vételára. Ilyen a memóriaipar is, ahol a kereslet mellett a cégek megfelelő stratégiája is sikerült ezt az eredményt elérni.
A Digitimes információi szerint a kijelzők gyártói most a memóriapiacról vennének példát, és szeretnék fokozatosan emelni az áraikat. A tabletgyártók erre a hírre azonnal reagáltak, méghozzá egy kéréssel - azt szeretnék, ha a képernyők árai nem emelkednének.
A két szektor érdekeinek az ütközése abból adódik, hogy míg a kijelzőgyártók a lehető legjobban szeretnék felvinni a panelek árát, főleg, hogy egyre nagyobb megrendelésekre számítanak. Eközben a tabletgyártóknak a lehető legalacsonyabban kell tartaniuk az áraikat, főleg a 7 hüvelykes eszközök belépőkategóriájában. Ez egyáltalán nem könnyű, ha a panelek ára nő, hiszen ebben az esetben nehéz lesz 100 dolláros tableteket piacra dobni.