Az International Data Corporation (IDC) előzetes adatai szerint a táblagépek 2021 első negyedévében kiemelkedően jól teljesítettek: 55,2 százalékos növekedést értek el az előző évhez képest, és a szállítások darabszáma elérte a 39,9 milliót.
Ilyen mértékű növekedésre legutóbb 2013 harmadik negyedévében volt példa, amikor a táblagépek piaca 56,9 százalékkal emelkedett éves szinten. Bár a Chromebookok és a táblagépek különböző vásárlókat szolgálhatnak ki, mindkettő iránt továbbra is nagy a kereslet. A Chromebook-szállítások száma idén az első negyedévében 13 millió darab volt, szemben a 2020 első negyedévi 2,8 millióval.
"Bár a vakcinázás nyomán az irodákba visszatérő emberek lassíthatják az otthoni munkavégzés trendjét, még messze vagyunk attól, hogy visszatérjünk a 'normális' munkakörülményekhez, ezért a tabletek, különösen a hibridek (detachables) iránti kereslet várhatóan még egy darabig fennmarad. Mivel a vásárlók egyre inkább a konkurens termékek (például a munkára vagy a szórakozásra való vékony és könnyű notebookok, illetve az oktatáshoz a Chromebookok) felé fordulnak, a táblagépek jövője folyamatos versenyhelyzetként jellemezhető, amelyben a kemény feladatokat a nagyobb márkák, például az Apple, a Samsung, az Amazon és a Microsoft végzik majd" - mondta Anuroopa Nataraj, az IDC elemzője.