Az Oracle és az Economist Intelligence Unit globális felmérése szerint a távközlési felsővezetők 80 százaléka szerint 6 éven belül már nem a beszédhívások lesznek a távközlési szolgáltatók fő bevételi forrásai. A megkérdezettek több mint fele egyetértett abban, hogy a változás akár 4 éven belül bekövetkezhet, ezért hangsúlyozták annak szükségességét, hogy haladéktalanul újabb bevételi források után kell nézniük, ha el akarják kerülni a forgalom gyors visszaesését.
A felmérés szerint a felsővezetők világszerte abban is egyetértenek, hogy a Skype-hoz hasonló VoIP alapú szolgáltatások jelentik a vezetékes telefonvonalakból származó bevételekre a legfőbb veszélyt. A válaszadók 68 százaléka vélte úgy, hogy a bevételkiesést elsődlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. A vállalatvezetők 72 százaléka szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia az új szolgáltatások bevezetése lenne.
A felsővezetők 65 százaléka szerint fontos, illetve kritikus fontosságú a kombinált, "triple-play" termékek szerepe, hangsúlyozva, hogy a távközlési ágazatban egyébként is óriási jelentősége van a szolgáltatáscsomagok kialakításának. A vállalatvezetők 51 százaléka válaszolta azt, hogy az elkövetkező két évben a legvalószínűbb stratégiának a mobil szolgáltatók felvásárlását vagy a velük történő összeolvadást tartják.
A válaszadók minden földrajzi régióban a működési költséghatékonyságot nevezték meg olyan tényezőnek, amely leginkább akadályozza az új bevételi lehetőségek kialakítását. A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk az ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások - mint például az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobil hálózaton megvalósított adóvevő-szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák.