A tokiói Sankei Shimbun napilap már pénteken megszellőztette, hogy a Samsung elektronikai fogyasztási cikkeinek kivonását tervezi a szigetország piacáról. A cég japán leányvállalata a 2006 decemberében véget ért pénzügyi évében összesen 1100 milliárd jen értékben adott el külölönféle termékeket, ennek azonban csak 1 százaléka származott az LCD televíziókból, DVD- vagy MP3-lejátszókból és más elektronikai cikkekből, a többit a japán gyártóknak szállított monitorok és félvezetők tették ki.
A japán Jiji Press beszámolója szerint Samsung japán eladásai még a '80-as években főleg a mosógépekre, hűtőszekrényekre és egyéb háztartási gépekre épültek, a hangsúly 2000 után került a digitális audio- és videoeszközökre. A helyzet most érett meg arra, hogy a cég megelégelje a végfelhasználói kereslet folyamatos csökkenését, és - hétfői bejelentése szerint - ezentúl a tengerentúli piacokon végrehajtott műveletekre fordítsa üzleti erőforrásait. Japánba ennek megfelelően csak memóriachipeket és monitorokat szállítanak majd, az online formában és néhány viszonteladón keresztül folytatott értékesítést megszüntetik.