A Forward Concepts felmérése szerint az idei év első negyedében kilenc százalékkal kevesebb – összesen 379 millió darab – mobiltelefont adtak el világszerte, mint az előző év azonos időszakában. A visszaesés elsődleges oka az, hogy jelentősen csökkent a kereslet feltörekvő piacokon.
A piacelemző cég kutatása szerint továbbra is az okostelefon-eladások hajtják a piacot. Az első negyedévben 139 millió darab készülék talált gazdára - 6,9 százalékkal több, mint az előző negyedben, és 44,4 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor. A smartphone-szegmens a globális mobilpiac értékesítéseinek 37 százalékát kebelezte be.
Az Apple és a Samsung a tavalyi harmincról 45,7 százalékra növelte összesített részesedését. Főként a Nokiától tudtak piacot rabolni – miközben a finn cég részesedése 8,6 százalékra csökkent.
A visszaesést a kínai „fehér dobozos gyártók” - köztük a Huawei, a ZTE és a TCL is alaposan megszenvedték, az elmúlt hónapokban felhalmozott raktárkészletük jelentős része a nyakukon maradt.
A tabletpiacot a maga 59,3 százalékos szeletével továbbra is az Apple dominálja; az iPad a népszerű e-könyvolvasóknál (Amazon Kindle, Barnes & Noble Nook) is jóval keresettebb. A Google Android operációs rendszerével szerelt táblagépek iránti kereslet valamelyest visszaesett – részben annak köszönhetően, hogy az Apple legújabb táblája már 399 dollárért – tehát elődjénél száz dollárral olcsóbban – elvihető.