Az Invitel 2008. december 31-én zárult üzleti év eredményei tartalmazzák a Memorex akvizíció kilenc hónapos időszakra és a Tele2 akvizíció teljes időszakra vetített hatásait is. A Társaság árbevétele 555 millió dollár volt, ami 44 százalékos növekedést jelent az előző év 385,2 millió dolláros árbevételhez képest. Nőtt az üzemi nyereség (46,2 millió dollárról 81,1 millióra) és csökkent a nettó veszteség (96,6 millió dollárról 69,2 millióra).
Üzletáganként az eredmények az alábbiak szerint alakultak:
Lakossági hangszolgáltatások: az árbevétel 108,1 millió dollárról 157,4 millióra növekedett (+46 százalék). A növekedés elsősorban az Invitel és a Tele2 felvásárlásából származó eredményeknek köszönhető.
Üzleti szolgáltatások: az árbevétel 116,3 millió dollárról 148,4 millió dollárra növekedett (+28 százalék). A növekedés elsősorban az Invitel akvizícióhoz kapcsolódó eredményeknek köszönhető.
Lakossági internet: az árbevétel 33,6 millió dollárról 55 millió dollárra emelkedett (+64 százalék). A növekedés a Társaság a koncessziós területeken belüli és azokon kívüli szélessávú DSL internet penetrációjának bővülését tükrözi.
Nagykereskedelem: az árbevétel 127,2 millió dollárról 194,2 millió dollárra emelkedett (+53 százalék). A növekedés elsősorban az Invitel illetve a Memorex akvizíciókhoz kapcsolódó eredményeknek köszönhető.
A vállalat közleménye szerint a 2007. december 31-én és a 2008. december 31-én zárult üzleti év dollárban kifejezett eredményadatainak összehasonlítását a két időszak eltérő forint/dollár átlagárfolyamai befolyásolták. A 2007. és a 2008. december 31-én zárult évben a két időszak forint/dollár átlagárfolyamai alapján számítva a forint átlagosan 7 százalékkal értékelődött fel az amerikai dollárhoz képest. Az eredményekkel kapcsolatban Martin Lea vezérigazgató kiemelte a nagykereskedelmi üzletágat. "Reményeink szerint a jövőben sikeresen tudjuk majd kiaknázni Közép- és Dél-Európában az adat- és kapacitás-szolgáltatások terén piacvezető pozíciónkat a nagykereskedelmi szegmensben" - nyilatkozta.
A nagykereskedelmi szegmensre koncentrál az Invitel
A 2008-as pénzügyi évben az Invitel minden üzletágban növelte árbevételét és csökkentette a nettó veszteséget.
Hirdetés
Hirdetés