A magyarországi leányvállalat ez év júliusában indította el Green OKI programját, amelynek keretében a 2012-es bevezetésű termékek vásárlói az OKI Facebook oldalán regisztrálhatták a készülékek sorszámát, hogy egy-egy fa jelképes tulajdonosává váljanak.
A LED-technológiát alkalmazó OKI termékei olyan funkciók, mint a mélyalvó vagy az automatikus kikapcsolás üzemmód használatával automatikusan energiát takarítanak meg működés közben. Az OKI-nál ráadásul a nyomtatók 2011 óta bioműanyag burkolattal készülnek, ami csökkenti a gyártásra felhasznált ásványolaj mennyiségét. Ezenkívül a vállalat kellékanyag-újrahasznosításai programjának keretében a társaság a visszaszállított anyagok 97 százalékát ismételten felhasználja.
Az említett környezetbarát törekvéseket egészíti ki a Green OKI kampány október végén lezárult Facebook kampánya, amelynek keretében a környezettudatos felhasználók összesen 20 virtuális fát ültettek. Ezeknek a facsemetéknek a természetbe való kitelepítésére a vállalat egy hasonló értékeket képviselő szervezetet, illetve helyszínt keresett. Így esett a választás a Rex Alapítvány által üzemeltetett Rex Állatszigetre.
„Büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen fontos és társadalmilag hasznos kezdeményezésben együttműködhetünk az OKI-val. Alapítványunk fő célkitűzése a bajba jutott állatok mentése, a felelős állattartásra nevelés, valamint a környezettudatos magatartás népszerűsítése. Ezért is örülünk, hogy újabb természeti értékekkel gazdagíthatjuk a Rex Állatszigetet. Nem utolsósorban pedig mi is az idén vagyunk 20 évesek, ami további közös pont a két szervezet életében” – mondta Dr. Koleszár István, a Rex Alapítvány ügyvezető igazgatója.