2006 év végén a Boeing leállította Connexion by Boeing nevű, műholdalapú internetszolgáltatását, ami gyakorlatilag bárhol, akár tengerjáró hajókon, vagy repülőgépek fedélzetén, repülés közben biztosított gyors internet hozzáférést, a világon elsőként az óceánok felett is. A Lufthansa az elsők között volt, aki premierjekor megkezdte a szolgáltatás bevezetését hosszú távú járatain és a legelső, aki végül az utasok számára igénybe vehetővé is tette. A Connexion szépséghibája a magas költségekben rejlett. A műholdas rendszer drága fedélzeti hardvereket igényelt - körülbelül félmillió dolláros költséget repülőgépenként, amihez hozzá jött még a súlyos fedélzeti hardver cipelésének üzemanyag- és a szállítható hasznos teher csökkenésének költsége is - és az adatforgalmazási díjai is magasak voltak. Az első szöget a szolgáltatás koporsójába a 2001 szeptemberi terrortámadások verték. A légitársaságok ótzkodtak a rendszer bevezetésétől - sőt, a Boeing amerikai partnerei, a United, a Delta és az American visszalépett az alkalmazásától 9/11 után -, mert potenciális veszélyt láttak benne. Attól féltek, hogy egy fedélzeti internetszolgáltatás elősegítheti a járatok földrajzi helyzetének nyomon követését, illetve eszményi a valós idejű, titkosított kommunikációhoz. Így a Boeing rendszere az amerikai légitársaságok nélkül sohasem tudott megfelelő számú ügyfelet meghódítani, az európai piac nem volt elég nagy ahhoz, hogy eltartsa azt, így a kereskedelmi szolgáltatást a cég hivatalosan 2006. december 31-én leállította. (Csak érdekességképpen: Boeing Broadband Satcom Network néven a cég az Egyesült Államok kormányának továbbra is működteti a szolgáltatást.) A Lufthansának nagyon jó tapasztalatai voltak a rendszer üzemeltetésével kapcsolatban. Az utasok szerették és igénybe is vették a szolgáltatást, így a Connexion kidőlésekor a cég mindent megtett, hogy megoldást találjon a helyzetre. Az Egyesült Államokban létezik is földfelszíni rendszereken alapuló szolgáltatás, de ez értelemszerűen csak az amerikai légitársaságok számára jelent megoldást.
Panasonic a partner
Jövő év közepétől a Lufthansa újraindítja a FlyNet szélessávú internetszolgáltatását, amelynek a műszaki hátterét ezúttal a Panasonic Avionics nyújtja. A cég a Panasonic leányvállalata, amelyet 1980-ban alapítottak és a kaliforniai Lake Forestben székel. A sokrétű szolgáltatást nyújtó - video on demand, GPS-alapú, ?hol járunk most" információk, videojátékok, telefon és a többi - fedélzeti szórakoztató rendszereket is gyártó cég eXConnet rendszere adja a FlyNet új alapjait. Az eXConnect is műholdalapú, így az óceánok felett is működőképes. A Panasonic Avionics a rendszer ismertetőjében úgy jellemzi azt, hogy ez az első olyan fedélzeti internet hozzáférést biztosító megoldás, amely alkalmas ?valódi Web 2.0 élmény szolgáltatására" és többek között VPN igénybevételére is alkalmas, amit minden bizonnyal az üzleti felhasználók fogadnak majd nagy örömmel.
2010 végére
A Lufthansa azt tervezi, hogy 2010 végére valamennyi tengerentúli járatát felszereli a FlyNettel, amely nem csak a Wi-Fi képes eszközök kiszolgálására lesz alkalmas, hanem a GPRS kompatibilis okostelefonokéra is. Az utasok a használt eszköztől függően választhatnak, hogy mobilszolgáltatójukon keresztül kérik a számlát vagy hitelkártyával fizetnek. A légitársaság az egyórástól a havi átalánydíjig különböző árképzési modelleket tervez. Az utasok törzsutas-kilométereiket is felhasználhatják az internetelérés felhasználásához. A konkrét termékek pontos árát később hozzák nyilvánosságra.