A Google óriási mértékű hirdetési bevételeit is érintheti az a védjegybitorlás miatt induló európai bírósági ügy, amelyet a Louis Vuitton a Google ellen indított a cég AdWords kulcsszavas hirdetési rendszere miatt. A divatcég Franciaországban már megnyerte azt a pert, amelyet amiatt indított, mivel a Google AdWords rendszerében többek között bejegyzett védjegyekkel kapcsolatos kulcsszavakat is értékesít, amely - a Google találati oldalaira vagy bármely más site-ra befűzött - linkekre kattintva a hirdető honlapjára juthatunk el. Az AdWords egyes kulcsszavak esetében különböző variációkat is kínál a reménybeli hirdetők számára.
Nem adja fel a Google
A Louis Vuitton keresete szerint a Google olyan kulcsszavakat is értékesítésre kínált, mint a "Louis Vuitton fakes" (Louis Vuitton hamisítványok) vagy "Louis Vuitton replicas" (Louis Vuitton másolatok). A Louis Vuitton Company szerint a Google ezzel megsértette a cég védjegyéhez fűződő jogait, mivel a védjegyek értékesítéséhez nem volt joga, illetve nem rendelkezett a védjegy tulajdonosának engedélyével.
Az ítélet hatására a Google ugyan levette francia és amerikai site-jairól a linkeket, de amint azt a mellékelt illusztráció is mutatja, mind a mai napig előkelő helyen találhatók a termék hamisítványait értékesítő oldalak a Google találatai között.
Még egy év haladék
A francia legfelsőbb bíróság még 2006-ban kihirdetett ítélete ellen - amely a Google-t 200 ezer euró megfizetésére kötelezte - a cég most a luxemburgi Európai Bírósághoz fordul, amely a szakértők szerint leghamarabb egy év múlva dönthet a kérdésben. Más tagországokban is már többtucat hasonló ügy indult, az Európai Bíróság határozata mind a 27 tagországban egyértelmű iránymutatást adhat majd a védjegyek mint kereső-kulcsszavak használatával kapcsolatos további ügyekben.
Az esetről beszámoló híradások nem felejtik el megemlíteni, hogy a Google május elején változtatta meg a egyesült királyságbeli és az írországi kulcsszavakkal kapcsolatos értékesítési elveit, amelyek szerint most már a két szigetországban is bármelyik kulcsszóra bárki licitálhat, hasonlóan az amerikai gyakorlathoz.
Az USA-ban egyébként már szintén számos eljárás indult a Google jelenlegi kulcsszó-értékesítési gyakorlata miatt. Korábban a védjegy-tulajdonosok értesíthették a Google-t annak érdekében, hogy mások számára megtilthassák a védjegyeik használatát.