A Bluetooth-technológiával felszerelt eszközök piaci jelenléte 29 százalékos növekedést fog produkálni 2010 és 2015 között, s eléri a 4,2 milliárd darabot az IC Insight új jelentése szerint. A növekedés a technológia szélesebb körű alkalmazásából fakad az úgynevezett személyes tér hálózataiban
(personal area network – PAN).
Az összesített kiszállítások darabszáma 2006-ban érte el az 1 milliárdot, a 2 milliárdot 2008 elején haladta meg, 2010-ben átlépte a 4 milliárdos határt. Majd 2009-ben kisebb visszaesés következett be a globális válság következtében, amikor főleg a bluetooth-os headsetek eladása zuhant vissza erősen.
Az IC Insight szerint a technológia sikere annak kösz9nhető, hogy a legkülönfélébb eszközökre is könnyen applikálható. Az összes piacon jól megállja a helyét, így a kommunikációs, a számítógépes, a közlekedési, a fogyasztási cikk, a közlekedési, autógyártási, ipari, orvosi, katonai és sokféle üzleti részpiacon is.
A most bevezetett Bluetooth 4.0 az alacsony energiafogyasztása miatt valószínűleg újabb növekedési hullámot indít el, illetve az autókban rengeteg ilyen alkalmazás fog megjelenni hamarosan.
Különösen a telefonáláshoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése kulcskérdés, mert ma már a hívások mintegy 50 százalékát autókból kezdeményezik. Mivel vezetés közben kézben tartott telefonnal való kommunikációt egyre szigorúbban büntetik, a Bluetooth egyre jobb szolgálatot tehet. A másik nagy fejlesztési terület az autókban a hordozható zenelejátszók vagy telefonok rákapcsolása az autók hangrendszerére.
A jelentés szerint az egészségügyi alkalmazások köre is bővülni fog. Vezeték nélküli kommunikációval működő lázmérők, szívműködést figyelő monitorok, mérlegek, vércukorszint-mérők és lépésszámlálók jelenhetnek meg a kórházakban és rendelőkben. De viselhető alacsony energiafogyasztású szenzoros eszközök is piacra lépnek majd, amelyek rutinszerűen kapcsolatba lépnek a páciens mobiltelefonjával, amelyről leolvashatók az értékek vagy elküldhetők az orvosnak.