Tegnap tartott sajtótájékoztatóján az Acer évet értékelt, illetve bejelentette közeljövőbeli terveit és lerántotta a leplet legújabb noteszgépeiről, tabletjeiről. Ezek az eszközök kvázi teljesen megújulnak, megújultak, a távol-keleti vállalat ugyanis az előre menekülést választotta.
De hogyan jutottunk idáig? Nos, amint azt Majoros Miklós, a vállalat country managere elmondta, az elmúlt két év karácsonyi bevásárlási időszaka igen gyatrán alakult (annak ellenére, hogy a tavalyi iskolakezdés még biztató adatokat produkált). Nem csak hazánkban, hanem általában véve Európában, amit Majoros úgy kommentált, hogy „a karácsony elmaradt”. Ebből következően a tavalyi első félév nagyjából azzal telt, hogy a forgalmazók megpróbálták kisöpörni korábbi készleteiket, ami jelentős árengedményekkel járt, a fogyasztók örömére. Habár a 2011-es év vége sem úgy alakult, ahogyan azt a gyártók szerették volna, ezúttal már óvatosabban rendeltek be a forgalmazók, így idénre kisebb megmaradt készlettel kell számolniuk.
Amint arról mi is írtunk, a Gartner szerint az Acer hazánkban kifejezetten jó eredményeket produkált - a notebookok piacát tekintve 21 százalékos részesedést ér el, és így megtartotta vezető helyét a szegmensben. A teljes PC-piacot illetően 15,9 százalékot hozott 2011 során a vállalat, amivel második lett Magyarországon. Az EMEA régióban pedig a következőképp alakult a távol-keletiek részesedése: laptop - 17,7 százalék (második hely), desktop - 7,1 százalék (harmadik hely), PC - 14,2 százalék (második hely).
A hazai számok már csak azért is elismerésre méltóak, mert 2011 során 8,4 százalékot csökkent a magyar PC-piac és 7,2 százalékot a laptoppiac. Hazánkra különösen jellemző, árulta el Majoros, hogy hiányzik a középső árszegmens. Az emberek vagy a nagyon olcsó gépeket veszik, vagy pedig a kifejezetten drága masinákra van igény (noha korántsem akkora mértékben, mint a belépőszintű noteszgépek esetében).
Mindezek ellenére az Acer bizakodó: 2012-re vonatkozó terveik szerint amellett, hogy meg kívánják őrizni piacvezető pozícióikat, új technológiákkal (ilyen például az Ivy Bridge Intel Core processzorcsalád, az USB 3.0 és a rejtett, gombnyomásra előtűnő I/O panel alkalmazása) és megújult választékkal teszi vonzóbbá termékeiket. Mindezt egy globális átalakulás kíséri: mivel a hagyományos, desktop PC-k egyre kevésbé értékesíthetők a felhasználók számára, ezért a tajvani cég is igyekszik az ultrabookokra, tabletekre, vagyis az új design népszerűsítésére törekedni.
Teszi ezt természetesen a nemzetközi trendekhez igazodóan, amire jó példa a netbook szegmens. Noha az Acer nem adja fel a piac ezen szeletét, egyértelműen konzumerizálódik a kínálat. Táblagépeinek egy része eközben az Nvidia Tegra 3-nak köszönhetően full HD-s kijelzőt kapnak, valamint megjelenik a mobil irodai felhasználást segítő Print and Polaris Office szolgáltatás.