A Google nemrégiben fejezte be a Google Shopper alkalmazás iPhone-os és iPades változatának frissítését. Az Offers beépítésének köszönhetően most már az amerikai iOS-felhasználóknak is lehetőségük van arra, hogy egyenesen az alkalmazásból kössék le a helyi boltok és szolgáltatók kedvezményes termékeit - a la Groupon. Az applikáció korábbi verziójában androidos társaikkal ellentétben még csak kereshettek: a vásárlásokat más rendszereken keresztül kellett lebonyolítaniuk.
A Shopper frissítése csak az egyik olyan „gesztus", amellyel a Google az utóbbi időkben az Apple-rajongóknak „kedveskedett". A cég jelentős pénzt és energiát öl egyes mobiltermékei és szolgáltatásai iOS-kompatibilissá tételébe: e hét hétfőn például egy sor olyan fejélesztést jelentettek be, amelyek révén a Google+ iPhone-on és iPaden bejelentkező felhasználói is hozzáférhetnek az olyan fejlett szolgáltatásokhoz, mint a javított értesítési központ, a nagy felbontású fotók feltöltése, vagy a beépített keresőfunkciók. Mi több: a múlt hónapban a Google Search iPad-verziója is nagygenerálon esett át, így már az Apple-esek is használhatják az Apps alkalmazások gyors elérését lehetővé tévő beépített quick-access interfészeket.
A Google tehát komoly erőfeszítéseket tesz azért, hogy platformfüggetlenné tegye egyes megoldásait. De vajon miért? És hogyan választják ki azokat az alkalmazásokat, amelyeket az Android mellett más mobiloperációs rendszerek használói számára is elérhetővé tesznek?
A pár hónapja bemutatott Google+ kiemelten fontos a cég számára. A Google azt reméli, hogy portál révén visszanyerheti annak a piacnak egy részét, amelyet „óvatlanul átengedett" a Facebooknak. Ezt a célját pedig csak úgy érheti el, ha irigylésre méltó erőforrásai mozgósításával annyi felhasználót gyűjt - és annyi platformon -, amennyit csak tud.
A Google Shopper is ilyen, a cég szempontjából fontos piaci szegmensben próbál sikeres lenni. Rengeteg hirdetőt érhetnek el rajta keresztül - nem csoda, hogy a Google az iOS felhasználókat is szeretné a saját hirdetési ökoszisztémáján belül tudni. Hasonló a helyzet a Serach-csel és a Docs-hoz hasonló alkalmazásokkal is: minél több felhasználót tud rávenni a vállalat arra, hogy ezeket a marketing szolgáltatások szempontjából jelentős potenciállal rendelkező megoldásokat használja, annál többet kereshet.
A szakértők egyetértenek abban, hogy a Google nem merő szívjóságból, hanem saját jól felfogott érdekében invesztál az iOS-fejlesztésekbe - de csak azokba, amelyek közvetlen hasznot hajthatnak a cégnek. Így sajnos nem valószínű, hogy az olyan hasznos, ám kevésbé profitábilis fejlesztéseket is átültetik majd más platformokra, mint a Maps turn-by-turn navigációja vagy egy natív zenelejátszó.