A banki alkalmazott számítógépe segítségével intézi a megbízást. Eltelik 25-30 perc, és még mindig ugyanaz az ügyfél van a pultnál. Eközben a bankfiókban egyre nő a várakozók száma. Az ügyintéző elnézést kér, mondván: lassú a rendszer. Manapság gyakorta találkozni ilyen és hasonló esetekkel a bankok, a pénzintézetek, de akár a távközlési vagy a közüzemi szolgáltatók irodáiban is. Sőt, az ügyfeleket kiszolgáló online felületeken is mindennapos, hogy a kért adatokra vagy a tranzakciók végrehajtására kényelmetlenül sokat kell várni.
Ha rosszul teljesít egy informatikai rendszer, annak számos, a költségeket kedvezőtlenül befolyásoló hatása van. Egy ügyfélszolgálati irodában például korántsem mindegy, hogy naponta hány ügyfelet tudnak kiszolgálni, nem beszélve arról, hogy az elégedetlen ügyfelek előbb-utóbb más szolgáltatót választanak. Az ügyfelek elvándorlásához vezethet az is, ha az online felületek nem mindig elérhetők vagy lassan válaszolnak.
Manapság a vállalatok jelentős részénél alapvető elvárásként jelenik meg, hogy informatikai rendszereik – a visszavágott költések mellett – a korábbinál magasabb színvonalat nyújtsanak. Megoldást jelent erre a kihívásra a Compuware cég független elemző cégek által a világ vezető megoldásának tekintett APM (Application Performance Management) termékcsaládja. A Compuware APM a felhasználó szemszögéből kiindulva térképezi fel a teljes alkalmazásszolgáltatási láncot, és mutatja meg, hogy melyik komponenssel lehet a gond.
Abban is egyedi a Compuware APM-megoldás, hogy segítségével láthatóvá válnak azok a programozói „bakik”, amelyek kisszámú felhasználó esetén észrevétlenek maradnak, ám tömeges használat esetén a rendszer lassulásához, leállásához vezetnek. Figyelemre méltó, hogy a szóban forgó alkalmazásteljesítmény-menedzsmentmegoldás nem mintavételes alapon működik, hanem minden egyes tranzakciót folyamatosan felügyel. A hibákat tehát nem kell utólag reprodukálni, azok akár az éles rendszerben is láthatók, illetve kiexportálva a tesztelők és a fejlesztők számára is elérhetők.
Egy magyarországi pénzintézet a Compuware APM segítségével 30-szor gyorsabb hibafeltárást, 70%-kal gyorsabb válaszidőt ért el. Továbbá 150 fejlesztési és környezetbeállítási problémát tárt fel, feleslegessé téve egy évnyi hardver- és licencberuházást, mindemellett az alkalmazások hibáiból fakadó leállások is megszűntek.
Próbálja ki Ön is ingyenesen a Compuware APM egyedülálló funkcionalitását a saját környezetében, a PROVICE Informatika Kft. – a Compuware regionális kiemelt partnere – által biztosított pár napos pilotprojekt keretében.