A Google és az AOL 2007 májusában kötöttek kölcsönös partneri megállapodást: a kereső- és marketing-szolgáltatások használatára vonatkozó szerződést immár a harmadik alkalommal újították meg; a keresőcég által biztosított egyedi megoldások használatáért bevételei egy meghatározott százalékával fizet a tartalomszolgáltató.
Az aktuális alku keretében az AOL hozzáférését a mobilos kereső-megoldásokra is kiterjesztették, a Google leányvállalataként tevékenykedő YouTube pedig szabadon átveheti a partnere videószekciójában megjelent anyagokat.
A két cég által tető alá hozott megállapodás ?újabb fontos lépést jelent az AOL üzleti politikájának megváltoztatásában" - olvasható Tim Armstrong, a vállalat elnök-vezérigazgatójának közleményében. A megegyezésnek köszönhetően az AOL felhasználói hatékonyabb keresőszolgáltatásokhoz férhetnek hozzá - hangsúlyozta Armstrong.
A szerződés révén a két cég a Google keresőtechnológiákkal és marketinggel kapcsolatos szakértelmét és az ?AOL online tartalomfejlesztési tapasztalatát" kamatoztathatja - jelentette ki Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója.