Ha valaki az elmúlt években járt magára valamit adó szállodában, biztosan észrevette, hogy a hotelek "okosabbá" váltak. Egész sok helyen megjelentek már a szobákban a táblagépek, amelyekkel a vendégek különböző készülékeket és funkciókat vezérelhetnek. Például beállíthatják a világítást, zenét játszhatnak le, ébresztőt állíthatnak be, mozgathatják a függönyöket és így tovább.
A Google azonban azt gondolja, hogy ez még mindig nem elég, és reméli, hogy még okosabbá teheti a szállodákat. A Guest Supply és a Volara bejelentette, hogy egyelőre az Egyesült Államokban a Google-lal együttműködve létrehozzák a "Google for Hotels" elnevezésű programot. Ez annyit jelent, hogy a résztvevő hotelekben olyan hardverek megjelenésére számíthatunk, mint a Google Nest Hub, ami lehetővé teszi a vendégek számára, hogy a szobában a legtöbb dolgot a hangjuk segítségével irányítsák.
A közlemény szerint a vendégek a 'Hey Google' egyszerű hangparanccsal ébresztést állíthatnak be, beszélhetnek a recepcióval, kaphatnak ajánlásokat, vagy kérhetik, hogy valamit a szobájukba hozzanak. A vendégek e szolgáltatást arra is használhatják, hogy információt szerezzenek az időjárásról, a látnivalókról, arról, hogy hol lehet étkezni, és még sok egyébről.
A bejelentésről beszámoló Übergizmo hozzátette, hogy ez elég érdekesen hangzik, de elgondolkodtak azon, hogy egyes vendégek hogyan érezhetik magukat, ha egy okos hangszóró van a szobájukban. Vannak, akik adatvédelmi aggályok miatt kerülik az ilyen eszközöket használatát a saját otthonukban is, így nem világos, hogy ezek a megoldások elengedhetetlenek-e a szoba működéséhez, illetve, hogy a vendégek minden gond nélkül eltávolíthatják-e őket.