A Google 6,77 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el 2010-es fiskális évének március 31-én zárult első negyedévében - ez éves szinten 23 százalékos növekedést jelent. A cég eredménye a hirdetési hálózatába tartozó partnereknek kifizetett díjak és jutalékok levonása után 5,06 milliárd dollárt tett ki.
A vállalat nettó bevételei 1,96 milliárd dollárra (részvényenként 6,06 dollár) rúgtak, ez az egy évvel ezelőtti 1,42 milliárd dolláros (részvényenként 4,49 dollár) profithoz mérten úgyszintén jelentős erősödés - olvasható a Google csütörtökön kiadott közleményében.
Az internetes óriásvállalat aktuális pénzügyi mutatói messze meghaladták az elemzők várakozásait; a Thomson Financial által megkérdezett szakemberek korábban a díjak és jutalékok levonása után 4,95 milliárd dolláros bevételt valószínűsítettek.
Az elmúlt negyedév kimondottan mozgalmas volt a Google számára. A vállalat már januárban sokkolta a közvéleményt, amikor bejelentette: mindenképpen felhagy a kínai felhasználók keresőaktivitásának cenzúrázásával - még akkor is, ha emiatt ki kell vonulnia erről a hatalmas piacról. A cég februárban indította el Buzz névre keresztelt közösségi médiaszolgáltatását, amelyről biztonsági hiányosságai miatt hónapokig cikkezett a szaksajtó.
A Google márciusban beszüntette a kínai keresőeredmények szűrését, és a Google Search, a Google News, valamint a Google Images érintett felhasználóit a Google.cn-ről egy hongkongi oldalra irányította át. A cég azzal indokolta ezt a kétségtelenül ?határozott" lépést, hogy oldalai az elmúlt hónapokban a kínai hackerek kedvenc célpontjaivá váltak, akik amellett, hogy fontos adatokat és információkat tulajdonítottak el a vállalattól, az ázsiai ország egyes emberjogi aktivistáinak Gmail-fiókjait is feltörték
A pesszimista jóslatok ellenére a kínai kormány a Google említett akciója ellenére sem szigorított a cég szolgáltatásaival kapcsolatos politikáján: annak ellenére sem, hogy egyes kormányzati tisztviselők, cenzori tevékenységének egyoldalú beszüntetése kapcsán, élesen bírálták az amerikai nagyvállalatot.
Időközben a Google többször is frissítette a Buzz rendszerét, szakemberei megpróbálták befoltozni a közösségi médiaszolgáltatás biztonsági réseit. A megoldás hiányosságaival kapcsolatos szakmai polémia csillapodni látszik; ám egyes jogi aktivisták és az Egyesült Államok kormánya további fejlesztéseket szorgalmaznak.
A Google negyedéves bevételeinek 66 százalékát a cég saját oldalai termelték ki, partneroldalaik közel harminc százalékkal járultak hozzá az első negyedév impozáns eredményéhez. A bevételek 55 százaléka az Egyesült Államokon kívülről származott.
A felhasználók tizenöt százalékkal többször kattintottak a Google keresőoldalai elhelyezett hirdetésekre, mint a 2009-es év azonos időszakában, eközben a cég átklikkelési tarifái hét százalékkal emelkedtek.
A cég vezetői ismételten megerősítették évek óta hangoztatott ígéretüket: a Google mindent elkövet azért, hogy új alapokra helyezze üzleti stratégiáját. Susan Wojcicki termékmenedzsmentért felelős alelnök elmondta, hogy a vállalat elsősorban a mobil- és képernyős hirdetési modellek, valamint a keresőmarketing irányába szeretne nyitni.