Vitaműsorunkon a digitális televízió lakosságot érintő kérdéseiről, illetve üzleti oldaláról beszélgettünk vendégeinkkel: Horváth Rékával, az [origo] stratégiai tartalomfejlesztőjével, Vörös Csillával, az AGB Nielsen kutatócég ügyvezetőjével, Fazakas Lászlóval, az Arcus-Search vezetőjével, valamint Javorniczky Áronnal, az Invitel szolgáltatásért felelős vezetőjével. Szerettük volna a témában közvetlenül érintett országos kereskedelmi csatornák véleményét is meghallgatni, de ők sajnálatos módon elzárkóztak a beszélgetéstől.
2012-ig az Európai Unió direktívája szerint az analóg földfelszíni sugárzást teljesen fel kell váltsa a digitális műsorszórás. Beszélgetésünk folytatásában azt jártuk körül, Magyarország hol tart a felkészülésben, milyen lépések vannak még hátra.
A beszélgetés első részben azt taglaltuk, kikre és milyen hatással van a 2012-es digitális átállás. A folytatásban egy igazán izgalmas kérdéssel foglalkozunk majd: a felhasználói szabadság növekedése hogyan alakíthatja át a meglévő üzleti modelleket, miként hozható össze mindez a hirdetők, a televíziós társaságok érdekeivel, a meglévő műsorstruktúrákkal, esetleg hozhat-e újdonságot a nézettségmérés gyakorlatában?
A harmadik rész a felhasználói interaktivitás növekedésének üzleti hatásait vizsgálja a digitális televíziózásban.